arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

توقف عملیات جستجوی پیکر آخرین کوهنورد مفقود در اشترانکوه لرستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 استاندار لرستان گفت: عملیات جستجو برای یافتن پیکر نهمین و آخرین کوهنورد مشهدی مفقود در اشترانکوه لرستان به دلیل تاریکی هوا، شرایط آب و هوایی و سخت گذر بودن منطقه متوقف شد.

سید موسی خادمی شامگاه شنبه افزود: با تلاش و پیگیری گسترده و شبانه روزی اعضای شورای عالی مدیریت بحران استان و بکارگیری 2 فروند بالگرد و اعزام 60 تن از مجرب ترین کوهنوردان حرفه ای هیات های کوهنوردی استان، فدراسیون کوهنوردی ایران، امدادگران هلال احمر استان و سایر نیروها، در یک عملیات سخت و طاقت فرسا در دومین روز عملیات امداد ونجات و جستجوی مفقودین این حادثه تاسف بار پیکر 6 تن از جانباختگان پیدا و برای انجام مراحل قانونی به بیمارستان امام علی شهرستان ازنا اعزام شدند.

وی اظهار کرد: با احتساب 2 پیکر پیدا شده در روز گذشته(جمعه) تاکنون پیکرهای 8 تن از جانباختگان این حادثه تاسف بار پیدا شده و تلاش برای یافتن نهمین فرد مفقود این حادثه به نام علی حسینی همچنان ادامه خواهد داشت.

استاندار لرستان افزود: با توجه به تاریکی هوا، سرمای شدید و شرایط مه آلوده منطقه، امکان ادامه جستجو در روز جاری مهیا نشد و ادامه عملیات جستجو برای یافتن آخرین مفقود این حادثه به فردا(یکشنبه) موکول شد.
وی گفت: مقدمات لازم برای حمل و انتقال اجساد جانباختگان بصورت گروهی فراهم شده است.

خادمی با عرض تسلیت به تمام خانواده های داغدار جانباختگان این حادثه دردآور و آرزوی شادی و آرامش ارواح طیبه این عزیزان و صبر جزیل برای بازماندگان از درگاه ایزد منان یادآوری کرد که عملیات جستجو تا پیدا کردن آخرین فرد مفقود این حادثه با جدیت تمام توسط اعضای شورای عالی مدیریت بحران استان انجام خواهد شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: 15 کوهنورد مشهدی پنجشنبه شب گذشته برای صعود به اشترانکوه لرستان عازم شهرستان ازنا شدند که متاسفانه در برف و کولاک شدید گرفتار شدند.

رضا آریایی افزود: امدادگران موفق شدند 6 تن از این کوهنوردان را دیروز(جمعه) نجات دهند و پیکر 2 تن با نام های مرتضی غلامپور و علیرضا عاملی را پیدا کنند.

وی اظهار کرد: از صبح امروز تاکنون نیز پیکرهای ناصر اکبری، مجید زاده تراب، امان الله جوکار، مهشید جوانمحمدی، اکرم حقانی و علی قاسم زاده پیدا شدند و فقط پیکر علی حسینی هنوز پیدا نشده است.

وی افزود: از همان ساعات اولیه گزارش گم شدن کوهنوردان مشهدی در اشترانکوه بلافاصله نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

** اعزام یک دستگاه کامیون سرداخه دار به اشترانکوه

وی همچنین اظهار کرد: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان آرامستان های شهرداری مشهد مقدس، یک دستگاه کامیون سردخانه دار حمل گروهی اجساد بمنظور انتقال پیکر هفت تن از جانباختگان حادثه سقوط بهمن به منطقه اعزام شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری لرستان افزود: با توجه به انجام مراحل قانونی توسط مقام قضایی و صدور گواهی دفن توسط پزشکی قانونی ازنا، فردا صبح عملیات حمل و انتقال اجساد هفت تن از جانباختگان به مشهد مقدس انجام می شود.

به رغم اعلام هواشناسی مبنی بر بارش برف و کولاک در استان های غربی کشور از جمله لرستان 15 کوهنورد مشهدی پنجشنبه شب گذشته برای صعود به اشترانکوه عازم شهرستان ازنا در استان لرستان شده بودند که در برف و کولاک گرفتار شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان