arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶

12 چهره کلیدی از کاخ سفید خداحافظی کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تنها در شش ماهه نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ، 12 چهره کلیدی از دولت وی خداحافظی کردند. یکی از آنها آنتونی اسکاراموچی، مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید بود که تنها 10 روز در کاخ سفید دوام آورد و رینس پریبوس، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید، شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید و استیو بنن، استراتژیست ارشد رئیس جمهوری امریکا نیز دیگر نام ها هستند.

سالی ییلتس، دادستان کل امریکا نیز قربانی دیگری بود که به دلیل خودداری از دفاع از نسخه اولیه فرمان مهاجرتی ترامپ در مورد کشورهای عمدتا مسلمان، از سمت خود برکنار شد. مایکل فلین، اولین مشاور امنیت ملی ترامپ و یکی از چهار ژنرالی بود که رئیس جمهوری امریکا وی را به این سمت گماشته بود. وی پس از افشای گمراه کردن معاون رئیس جمهوری در مورد تماس هایش با مقام های روسیه در جریان کارزار انتخاباتی آمریکا، مجبور به استعفا شد. بعدها گزارش داده شد که سالی ییلتس به کاخ سفید هشدار داده بود که فلین در برابر باج خواهی روسیه، آسیب پذیر است. کتی والش، معاون رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید نیز دولت ترامپ را 70 روز همراهی کرد. وی از سوی استیو بنن و جارد کوشنر، مشاوران ارشد ترامپ تحت فشار قرار گرفت و در نهایت از سمت خود استعفا کرد.

مایک دابکه، اولین مدیر ارتباطات رئیس جمهوری امریکا نیز استعفای خود را با استناد به دلایل شخصی، تسلیم ترامپ کرد. آنجلا رید، راهنمای ارشد کاخ سفید؛ دومین آمریکایی آفریقایی تبار و اولین زنی که عهده دار این پست شد، از دیگر چهره های کاخ سفید بود که مجبور به کناره گیری شد. دلیل برکناری وی تعلل در نشان دادن در پیش روی ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا بود که باعث شد وی با سرعت کافی به جایگاه ویژه حرکت نکند.

اما تکان دهنده ترین برکناری در کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری ترامپ، اخراج «جیمز کومی» مدیر پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) بود. وی در بحبوحه سرعت گرفتن تحقیقات کنگره و وزارت دادگستری آمریکا در مورد ارتباط مشاوران ترامپ با روسیه، از این سمت برکنار شد.

شان اسپایسر که فردی وفادار به رئیس جمهوری آمریکا محسوب می شد، در واکنش به انتصاب اسکاراموچی استعفایش را تقدیم ترامپ کرد. وی یک جمهوریخواه متحد پریبوس به شمار می رفت.

رینس پریبوس نیز که دستکم به طور علنی به ترامپ وفادار مانده بود، پس از اطلاع از سر آمدن دوره خدمتش کنار رفت. وی حتی پس از تسلیم استعفای خود به رئیس جمهوری وفادار ماند.

اکنون گزارش ها حاکی است که دینا پاول، مشاور ارشد خاورمیانه ای ترامپ هم قصد ترک کاخ سفید را دارد. خروج پاول از بدنه دولت ترامپ، مهمترین خروج از کاخ سفید از ماه اوت (مرداد) به شمار می رود و وی جدیدترین چهره سیاسی امریکا خواهد بود که دولت را ترک می کند

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان