arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶

روسیه: آمریکا جایی در حریم هوایی سوریه ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع روسیه بار دیگر تاکید کرد، حضور و فعالیت ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه "غیرقانونی" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌هایی ائتلاف آمریکا در حریم هوایی سوریه جایی ندارند.

مسکو بارها گفته بود که حملات هوایی واشنگتن علیه پایگاه‌های تروریستی در سوریه غیرقانونی است، زیرا این امر باید با مجوز سازمان ملل و مواقفت کشوری (سوریه) که این حملات در خاکش انجام می‌شود، صورت گیرد.

پیشتر وزارت دفاع روسیه ائتلاف تحت امر آمریکا را به تلاش برای ممانعت از حمله جنگنده‌های روسی به پایگاه‌های داعش در شرق سوریه متهم کرد و گفت، اظهارات نمایندگان ارتش آمریکا پیرامون وجود فضایی برای آنها در آسمان سوریه تعجب برانگیز است.

این وزارتخانه تاکید کرد، نمایندگان پنتاگون باید بدانند سوریه کشوری با تمامیت ارضی و عضو سازمان ملل است، آمریکا نمی‌تواند جایی در آسمان سوریه داشته باشد.

مقامات سوریه هم بارها حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را غیرقانونی اعلام کرده و خواهان خروج فوری این نیروها از کشورشان شدند.

در این راستا، طبق گزارش وزارت دفاع روسیه اقدام مشترک موجود بین مرکز آشتی و اداره‌های محلی در برخی مناطق سوریه به منظور تسهیل در بازگشت آوارگان به منازلشان ادامه دارد.

ظرف ۲۴ ساعت، ۵۷ آواره به منازل خود بازگشتند که ۲۹ تن از آنها از اهالی حلب و ۲۸ تن دیگر از اهالی حومه حمص بودند و پزشکان نظامی روس نیز خدمات پزشکی به ۲۷ تن از آنها ارائه کردند.

همچنین به لطف اقدام مشترک مرکز آشتی روسیه و کمیته آشتی ملی ادلب، توافق‌نامه پیوستن روستای "برج عزاوی" در حومه حلب به نظام توقف درگیری امضا شد.

کمک‌های انسانی روسیه نیز به ساکنان سوری ادامه دارد، مرکز حمیمیم پنج تن کمک‌های انسانی و دارو در سه مرحله در ۲۴ ساعت اخیر به سوری‌ها در حومه حلب و دیرالزور ارائه کرده است.

افسران مرکز آشتی روسیه ضمن مشارکت خود در نشست‌های کمیته‌های آشتی ملی مناطق کاهش تنش تصمیم گرفتند، در منطقه کاهش تنش غوطه شرقی کمک‌های انسانی ارائه دهند.

همچنین افسران مرکز آشتی روسیه با همکاری با مسؤولان دیرالزور، زیر ساخت‌های تاسیساتی که در بمباران و جنگ آسیب دیده بودند را بررسی و لیستی از تاسیسات آسیب دیده تهیه کردند.

نظرات بینندگان