arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶

استاندار تهران: 57 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استاندار تهران از تکمیل 57 هزار واحد مسکن مهر پردیس تا پایان سال 97 خبر داد.

به گزارش ایسنا، مقیمی در تشریح جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالای استان تهران، گفت: در این جلسه سامانه جامع مدیریت گمرکی (پنجره واحد تجارت کشور) مورد بحث و بررسی قرار گرفت که البته جزئیات بیشتر آن در جلسه آینده توسط اعضا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برابر قانون تکلیف شده بود که طراحی سامانه مدیریت فرآیند تجارت شامل تمام فرآیند تجارت انجام شود به شکلی که از ابتدا تا انتهای هر تجارتی در کشور قابل مشاهده برای عموم باشد. این سیستم هشت درگاه دارد که هر یک از این درگاه‌ها با مشارکت 10 دستگاه ذیربط تکمیل خواهد شد. با تحقق این سیستم روند تجارت می‌تواند پشت یک اتاق شیشه‌ای قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: قطعا با راه اندازی این سیستم که مراحل مقدماتی آن به پایان رسیده است و در شرف بهره‌برداری است می‌تواند نقش بسزایی در مقابله با قاچاق کالا را داشته باشد.

استاندار تهران درباره رقم مقابله با قاچاق کالا در استان تهران گفت: در سال 95 نسبت به سال 94 میزان کشف قاچاق از 24 میلیارد دلار به 12.5 میلیارد دلار رسیده است.

مقیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تکمیل مسکن مهر در استان تهران گفت: ظرف هفته گذشته 2570 واحد مسکن مهر پردیس تکمیل شد و 57 هزار واحد دیگر در پردیس باقی مانده که تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی در خصوص مقاوم سازی مسکن مهر گفت: به نظر می‌رسد با توجه به طراحی جدید انجام شده در مسکن مهر به قدر کافی مسکن مهر مقاوم است اما در حوزه زمین‌های مسکن مهر باید مقاوم سازی انجام شود که اقدامات لازم در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، پور احمدی نژاد دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران نیز در تشریح روند مبارزه با قاچاق کالا در استان تهران، گفت: تلاش ستاد مبارزه با قاچاق کالا این بوده است که در استان تهران به عنوان حساس‌ترین نقطه به لحاظ الگوبرداری سایر استان‌های کشور در امر مبارزه با قاچاق کالا سیستم پنجره واحد تجارت کشور عملیاتی شود. اما متاسفانه دستگاه‌های پاسخگو علم دقیقی از این سیستم ندارند. لذا مقرر شد در کارگروهی متصدیان و مسئولین دستگاه‌های ذیربط را دعوت کنیم و پس از احصا مشکلات و رفع آنها به قید فوریت، در فضای پایتخت نیز اجرایی شود.

وی افزود: از سال 95 عمده هدف ما نا امن کردن فضا برای تخلفات اقتصادی در حوزه قاچاق کالا بوده است و در این راستا از ساختارهای موجود کمک گرفتیم. به شکلی که تمامی تیم‌های عملیاتی ما آماده هستند تا هر گزارشی که به آنها می‌رسد به طور کامل در سطح استان مورد بررسی و پیگیری قرار دهند. در حال حاضر تمام پاساژها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان زیر رصد آنی ما قرار دارند.

وی تاکید کرد: در سال 1395، 5903 پرونده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تشکیل شد که ارزش ریالی آن 15 میلیارد تومان بود اما در سال 1396 در هشت ماهه نخست سال 3815 پرونده تشکیل شد که ارزش ریالی آنها 147 میلیارد تومان بوده است. ما در سال 96 در حوزه تجهیزات رایانه‌ای شاهد رشد شش میلیارد تومانی کشفیات بودیم که یک و نیم میلیارد تومان آن ظرف یک ماه اخیر انجام شده است. در حوزه دارو نیز 1600 بازرسی داشته‌ایم که 23 درصد رشد کشفیات را شاهد بوده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قاچاق مشروبات الکلی در حوزه استان تهران اشاره کرد و افزود: مبارزه با این امر در حوزه پلیس قرار گرفته است اما در تهران با عرضه کلان مشروبات الکلی دست ساز مواجه هستیم. در شش ماهه سال جاری موارد عدیده‌ای از منازلی که مشروبات الکلی دست ساز را در شیشه‌های خارجی پر می‌کنند بوده‌ایم که در این راستا این خانه‌ها پلمب و همچنین پیک‌هایی که این مشروبات را توزیع می‌کردند دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: در حوزه مبارزه با چنین مواردی از ظرفیت‌های بسیج بهره گرفته‌ایم اما باید به این نکته توجه کنیم که ساخت مشروبات الکلی دست ساز در حوزه تخلفات قرار گرفته است و نه قاچاق کالا در حقیقت استان تهران مقصد قاچاق مشروبات الکلی نیست.

وی تاکید کرد: روزانه 39 تا 40 مکالمه تلفنی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا انجام می‌شود که هر یک از آنها کد پیگیری دریافت می‌کنند تا بتوانند گزارش‌های خود را از طریق این کد پیگیر کنند. همه شهروندان می‌توانند از طریق تلفن 9-66489047 گزارش‌های خود را در حوزه قاچاق کالا ارائه کنند.

نظرات بینندگان