arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶

پلیس مارسی دستور تعطیلی یک مسجد سلفی را صادر کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اداره پلیس شهرستان بوش – دو – رون دستور تعطیلی شش ماهه یکی از مساجد بزرگ در شهر مارسی را صادر کرد چراکه امام این مسجد سلفی، موعظه‌های افراطی را مطرح کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این دستور که روز دوشنبه صادر شده، آمده است: این مسجد بخشی از جنبش افراط گرایی است و موعظه‌هایی که از طریق آن منتشر می‌شود "جهاد مسلحانه" را مشروع می‌داند.

اداره پلیس شهرستان بوش – دو – رون در این دستور گفت: مسجد السنة توسط امام "الهادی دودی" رهبری می‌شد که بخشی از جنبش افراط گرایی است و به منبعی برای سلفی گرایی تبدیل شده است.

در ادامه این دستور آمده است: موعظه‌های مطرح شده در این مسجد علی رغم اینکه حملات در فرانسه را محکوم کرده اما جهاد مسلحانه و کشتار مرتدان و عاملان خیانت و زنا را مشروع دانسته است.

بر اساس این دستور، موعظه‌هایی که در این مسجد و گاها در اینترنت منتشر می‌شده خواستار نابودی کافران بوده است. امام این مسجد موعظه‌هایی مطرح کرده که باعث تحریک انزجار و نفرت شده و از سال 2015 علی رغم حملاتی که فرانسه را گرفتار خود کرده، تغییری نکرده است.

در این دستور آمده است که منابع مالی این مسجد نیز از سوی یک انجمن سلفی در نیس تامین می‌شده و امام این مسجد هیچ تردیدی برای استفاده از زور در جمع آوری پول نداشته است.

نظرات بینندگان