arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶

العبادی: جهان مدیون عراق است/ پیشمرگه‌ها بخشی از مردم عراق هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر عراق اعلام کرد، به دلیل جانفشانی‌هایی که عراق در جنگ علیه تروریست داشته جامعه بین‌الملل مدیون عراق است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایلاف، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در سخنانی در حاشیه کنفرانس آب‌وهوا در پاریس با بیان اینکه مشارکت عراق در نشست‌های بین‌المللی امری اساسی و کارآمد است گفت: به دلیل جانفشانی‌هایی که عراق علیه تروریسم داشته و رنجی که متحمل شده است جهان مدیون عراق است و موفقیت‌های گسترده نیروهای عراقی می‌طلبد که جامعه بین‌الملل در کنار عراق بایستد.

وی افزود: رویکرد بین‌المللی برای حمایت از عراق وجود دارد. ما از دیدارهای بین‌المللی برای ایجاد فرصتی جهت جلب سرمایه گذاری‌ها و حمایت از اقتصاد و بازسازی عراق استفاده می‌کنیم و طرح‌ها برای حمایت از عراق آغاز گشته است.

نخست وزیر عراق خاطر نشان کرد: عراق در حال حاضر تغییر کرده است و جهان به سمت عراق می‌آید. ما زمانی که با داعش می‌جنگیدیم کمک‌هایی را که جامعه بین‌الملل به ما می‌کرد مشخص کردیم و در میدان نبرد جزء عراقی‌ها حضور نداشتند و ما از جامعه بین‌الملل خواهان حمایت اطلاعاتی و لجستیکی شدیم و این امر نیز تحقق یافت.

حیدر العبادی گفت: ما از جهان نمی‌خواهیم که میلیاردها دلار به ما بدهد. ما واقع بینانه عمل می‌کنیم و نیازمند کمک‌های اساسی هستیم.

وی تاکید کرد: عراق باید به دلیل تجربه موفقش در مرکز توجهات باقی بماند و ما باید این مرکز توجه را نگه داریم و عراقی‌ها خودشان می‌توانند بلند شوند.

العبادی خاطر نشان کرد: مبارزه با فساد بخشی از بازسازی و ثبات کشور است چراکه تا زمانی که فساد وجود داشته باشد تحقق بازسازی و ثبات ممکن نیست. از مهمترین دلایل ورود تروریسم به عراق نیز فساد بود و مبارزه با فساد بخشی اساسی و حیاتی است.

وی گفت: روابط عراق با کشورهای جهان به خاطر منافع مشترک بوده و این روابط برای ادامه حمایت بین‌المللی از عراق امری ضروری است. ما در دیدارهایمان با رهبران جهان احساس کردیم که آنها آماده حمایت از عراق حتی در زمینه مبارزه اطلاعاتی با تروریسم هستند چراکه تروریسم کشورهای دیگری را نیز تهدید می‌کند و ما باید در این زمینه همکاری کنیم.

العبادی گفت: ما پس از آنکه ماموریت خود را در از بین بردن تروریسم و آزادسازی اراضی تمام کردیم نمی‌خواهیم که جهان پشت ما را خالی کند. پیشمرگ‌ها بخشی از نیروهای ما هستند و در کنار ارتش عراق و سایر نیروها برای ازادسازی موصل جنگیدند و کسانی بودند که می‌خواستند از طریق همه‌پرسی و مبارزه با ارتش بین پیشمرگ‌ها و ارتش فاصله بیندازند اما ما تاکید کردیم که پیشمرگ‌ها بخشی از عراقی‌ها هستند و باید با آنها همکاری شود.

برچسب ها: پیشمرگه ، عراق
نظرات بینندگان