arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶

وزیر دادگستری آلمان: شعار «مرگ بر یهودی» پیگرد قانونی شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری آلمان خواستار مقابله جدی با یهودستیزی شد و وزیر دادگستری این کشور نیز در یادداشتی خواستار آن شده که هرکس شعار "مرگ بر یهودی" سر دهد، سروکارش با دادگاه باشد.

به گزارش ایسنا، فرانک‌والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان، از آتش زدن پرچم اسرائیل در اماکن عمومی این کشور به شدت انتقاد کرد و خواستار مقابله جدی با یهودی‌ستیزی شد. او در سفارت اسرائیل گفت: «یهودی‌ستیزی هیچ جایی در جمهوری فدرال آلمان نخواهد داشت.»

اشتاین‌مایر که جمعه ۱۵ دسامبر به مناسبت هفتادمین سال بنیان‌گذاری دولت اسرائیل در سفارت اسرائیل سخنرانی می‌کرد، افزود: «یهودی‌ستیزی هنوز از میان نرفته و در آلمان هم چهره زشت خود را به اشکال مختلف نشان می‌دهد.»

به گزارش دویچه‌وله، اشتاین‌مایر در نطق خود تاکید کرد که این روند، نشان‌گر بازگشت تفکرات ناسیونالیستی به عرصه سیاسی است.

در این میان، هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان نیز با انتشار یادداشتی، خواستار شده که با شعار "مرگ بر یهودی" برخورد قانونی صورت گیرد. ماس هم‌چنین پیشنهاد کرده که موضوع هولوکاست در آزمون نهایی امتحانات مربوط به ادغام در جامعه آلمان گنجانده شود.
هایکو ماس نوشته که جامعه آلمان نباید هیچ شکل از یهودی‌ستیزی را تحمل کند: «یهودی‌ستیزی، فارغ از آن که از کدام سو جلوه‌گر می‌شود و چه کسی آن را بیان می‌کند، نکوهیده است.»

به گفته وزیر دادگستری آلمان، زندگی امن یهودیان باید در این کشور تضمین شود و هرگونه تردید در واقعیت آشویتس و هولوکاست، تهدید یهودیان و نفرت‌پراکنی علیه آنها در خیابان باید به حضور در دادگاه بیانجامد و با مجازات قانونی همراه شود.

نظرات بینندگان