arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۲ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: با افزایش قیمت بنزین مخالفیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزارش منتشره دباره افزایش قیمت بنزین و گازوئیل، گفت: هنوز هیچ تصمیمی درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی قطعی نشده است و اساساً مجلس شورای اسلامی با هرگونه افزایش حامل‌های انرژی که منجر به افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مردم شود، مخالف است.

وی گفت: البته، دولت پیشنهادی درباره قیمت حامل‌های انرژی داده است اما این پیشنهاد هنوز در کمیسیون تلفیق بررسی نشده و به صحن علنی مجلس هم نیامده است پس قطعی فرض کردن این پیشنهاد درست نیست و موجب التهاب می‌شود.

پور ابراهیمی، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با افزایش قیمت حامل‌های انرژی که موجب شک تورمی در اقتصاد بشود، مخالف است، تصریح کرد: مجلس اجازه شک تورمی و کاهش خرید مردم را نخواهد داد؛ البته دولت اگر منطقی عمل کند نباید دستاورد خود که همان کنترل تورم است را با افزایش حامل‌های انرژی از دست بدهد. نکته دیگر است که دولت باید توضیح دهد که عواید افزایش حامل‌های انرژی صرف چه اموری خواهد شد که اگر قرار باشد صرف هزینه‌ها شود، که مجلس حتی با تغییرات جزئی هم مخالفت خواهد کرد. افزایش قیمت حامل‌های انرژی تورم را دو رقمی کرده و قدرت خرید مردم را کاهش خواهد داد که مسئله برای نمایندگان مجلس بسیار مهم است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان