arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۶

روایتی دیگر درباره حاشیه‌های کنسرت محسن یگانه در آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چندی پیش کنسرت محسن یگانه، از خوانندگان موسیقی پاپ فعال در داخل کشور، در آمریکا برگزار شد. این کنسرت با حاشیه‌هایی همراه شد که برخی رسانه‌های داخل و خارج از کشور روایت‌های متفاوتی از آن ارایه کردند.

در پی انتشار اظهارات رییس هیات‌ مدیره انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی در ایسنا، محمد حاتم‌پور ـ مدیر برنامه‌های محسن یگانه - توضیح‌هایی ارایه کرد.

او در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: ما اردیبهشت‌ماه امسال قراردادی را برای برگزاری کنسرت محسن یگانه در آمریکا با این انجمن منعقد کردیم؛ از آنجایی که این انجمن سابقه برگزاری کنسرت نداشت، طبیعتا نباید با آن‌ها کار می‌کردیم اما آن‌ها به ما وعده دادند گروه کامل موسیقی را همراه محسن یگانه به آمریکا می‌برند؛ این وعده‌ای بود که هیچ تهیه‌کننده‌ای نمی‌دهد و از قضا موضوعی است که برای محسن یگانه اهمیت ویژه‌ای دارد، برای همین ما همکاری با این انجمن را به واسطه همین جنس وعده‌ها قبول کردیم.

وی ادامه داد: چهار شهر آمریکا برای برگزاری کنسرت در نظر گرفته شد و مبالغی نیز برای هزینه این کنسرت‌ها تعیین شد. زمانی که قرارداد میان ما بسته شد، قرار شد در تبلیغات نیز کمک کنیم؛ زیرا یگانه پیش از این تور کنسرت موفقی را در آمریکا داشت و ما نمی‌خواستیم اعتبار او خدشه‌دار شود.

حاتم‌پور اضافه کرد: ما مدارک را برای اخذ ویزا فرستادیم و زمانی که برای دریافت ویزا به کشور آذربایجان رفتیم، متوجه شدیم این انجمن نسبت به دریافت نوع دیگری از ویزا برای ما اقدام کرده است که برای گروه‌های هنری استفاده نمی‌شود، بنابراین درخواست ویزای ما رد شد و در مرحله بعد فقط برای محسن یگانه ویزا گرفتند.

این فعال حوزه موسیقی اظهار کرد: ما با شرایطی مواجه شدیم که هیچ‌کدام از اعضای گروه موسیقی و مدیر برنامه خواننده در این سفر او را همراهی نمی‌کردند، بنابراین خواستیم تا کنسرت را کنسل کنیم اما آن‌ها گفتند اگر این کار را انجام بدهیم، ویزای یگانه را باطل می‌کنند و او نمی‌تواند برای ۵ سال ویزایی اخذ کند.

او گفت: ما در ادامه به اختلاف‌های مالی برخوردیم و می‌خواستیم قرارداد را فسخ کنیم اما به احترام ایرانی‌های مقیم آمریکا کار را ادامه دادیم. آن‌ها در نهایت مبالغ را کامل به ما پرداخت نکردند و محسن یگانه با هزینه شخصی بلیت هواپیمای خود را تهیه‌ کرد و در آمریکا اقامت داشت. طبق قرارداد، تمام هزینه ایاب‌ و ذهاب و دستمزد بر عهده کنسرت‌گذار بوده است و در این زمینه حق شکایت برای ما محفوظ است و پیگیری قضایی خواهیم کرد. آن‌ها برای تبلیغات با یک شرکت آمریکایی قرارداد بسته بودند که با روحیه ایرانی آشنایی نداشت و یگانه چند روز آخر باز از حساب شخصی خود هزینه‌هایی از تبلیغات را پرداخت کرد. ما همه چیز را رعایت کردیم و همه مشکلات از بی‌تجربگی تیم برگزارکننده بوده است.

مدیر برنامه‌های این خواننده پاپ درباره فروش بلیت‌های کنسرت نیز گفت: ظرفیت سالن مایکروسافت ۶۸۰۰ نفر است که طبق آمار فروشی که هرروز به ما اعلام می‌کردند، پنج روز مانده به اجرا ۶۵۰۰ صندلی فروخته شده بود و حتی نزدیک اجرا تعدادی از آمریکایی‌ها در اینستاگرام به من پیام دادند که حدود ۲۰ بلیت باقی‌مانده است که جای خوبی ندارند و پرسیده بودند اگر بخواهند بلیت در جای خوب تهیه‌ کنند، چگونه این کار را انجام بدهند.

حاتم‌پور ادامه داد: محسن یگانه یک‌بار پیش از این تمامی بلیت‌های این کنسرت را در این سالن به فروش رسانده بود و نامش در فهرست مشاهیر این سالن به عنوان اولین خواننده ایرانی فعال در داخل کشور وارد شده بود. طبق فیلم‌ها و عکس‌های موجود از این کنسرت آخر، سالن جای خالی نداشت و از هر تهیه‌کننده‌ای بپرسید، این کنسرت را سولد اوت شده (تمامی بلیت‌های آن به فروش رفته) حساب می‌کند.

او درباره ادعایی درباره همکاری محسن یگانه با گروهی از نوازندگان که با خواننده‌های لس‌آنجلسی همکاری داشته‌اند نیز گفت: او مجبور شد با تعدادی از آمریکایی‌ها و ایرانی‌های ساکن آن‌جا همکاری کند که اسامی همه آن‌ها موجود است، همچنین محسن یگانه در آمریکا هیچ مدیر برنامه‌ای نداشته و همه هماهنگی‌های او را من به شکل تلفنی انجام می‌دادم.

حاتم‌پور همچنین گفت: به دلیل فضایی که به وجود آمده بود و مخالفان برگزاری کنسرت‌های خوانندگان داخل کشور در لس‌آنجلس، با روش‌هایی علیه این کنسرت لابی کرده بودند و تا آخرین دقایق فشار وارد می‌کردند که این کنسرت لغو شود اما خدا را شکر، برگزار شد. محسن یگانه نیز در کنسرت شهر «سن‌خوزه» اعلام کرد هیچ مشکلی با هیچ دینی ندارم و به انسانیت انسان‌ها احترام می‌گذارم. من‌هم به خاطر روشن شدن افکار عمومی این حرف‌ها را مطرح کردم.

نظرات بینندگان