arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۳۰ آذر ۱۳۹۶

پیکر آیت‌الله حائری‌شیرازی در قم تشییع شد

پیکر آیت‌الله حائری‌شیرازی صبح امروز از مسجد امام حسن عسکری (ع) شهر قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیکر آیت‌الله حائری‌شیرازی در قم تشییع شد

پیکر آیت‌الله حائری‌شیرازی صبح امروز از مسجد امام حسن عسکری (ع) شهر قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) تشییع شد.

به گزارش فارس، مراسم تشییع پیکر آیت‌الله حائری‌شیرازی صبح امروز از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

حضرات آیات خاتمی، سعیدی، رجبی، هادوی تهرانی، کعبی، خرازی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری و دیگر علما و مسؤولان ملی و استانی در مراسم تشییع این عالم و شخصیت حوزوی شرکت کردند.

آیت‌الله شبیری‌زنجانی از مراجع عظام تقلید بر پیکر این استاد اخلاق نماز خوانده و پیکر آیت‌الله حائری شیرازی در انتهای این مراسم در رواق شهید مطهری حرم حضرت معصومه (س) دفن شد.

مراسم نخستین شب درگذشت آیت‌الله حائری امشب پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری در مسجد اعظم برگزار می‌شود.

آیت‌الله حائری شیرازی ظهر دیروز پس از چند روز بستری در بیمارستان امام علی ابن ابیطالب (ع) درگذشت.

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در اسفند سال 1315 در شهر شیراز در یک خانواده اصیل روحانی به دنیا آمد، پدر او آیت‌الله عبدالحسین حائری از مجتهدان زاهد و عارف و مادرش نیز از بانوان مسلمان و پارسای شهر شیراز بود.

این استاد اخلاق حوزه تحصیلات حوزوی خودش را در سال 1335 پس از اخذ مدرک دیپلم ریاضی شروع کرد، او پس از طی دوره سطح در شیراز برای ادامه تحصیلات حوزوی به قم مهاجرت کرد و با حضور در دروس آیت‌الله بروجردی و امام خمینی (ره) به کسب فیض پرداخت.

آیت‌الله حائری‌شیرازی پس از تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه به علت تعلق خاطر به ایشان نتوانست که به تحصیل خود در قم ادامه بدهد، با بازگشت به شیراز در طول 10 سال به سامان دادن یک حرکت فرهنگی و فکری در این شهر پرداخت، او پیش از انقلاب بارها زندانی و تبعید شد.

این استاد اخلاق حوزه پس از پیروزی انقلاب به عنوان نماینده مردم شیراز وارد مجلس شورای اسلامی شد و ریاست کمیسیون اصل 90 را بر عهده گرفت، همچنین او پس از شهادت آیت‌الله دستغیب به فرمان امام راحل، امام جمعه شهر شیراز شد.

آیت‌الله حائری‌شیرازی در دوره اول و دوم مجلس خبرگان به عنوان نماینده مردم استان فارس در این مجلس حضور داشت، او طی سال‌های اخیر پس از استعفا از پست امام جمعه شهر شیراز به تدریس علوم دینی و برپایی جلسات درس اخلاق در شهر قم پرداخت.

نظرات بینندگان