arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۰۱ دی ۱۳۹۶

احتمال تغییر تابعیت دروازه بان هندبال ایران / برخورداری: باید درباره آینده‌ام تجدید نظر کنم

دروازه‌بان هندبال ایران که به اردوی تیم ملی هندبال دعوت نشده است می‌گوید که دلیل آن را نمی‌داند و اگر دلیل قانع کننده‌ای برای این منظور وجود نداشته باشد در تصمیمات آینده‌اش تجدید نظر خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احتمال تغییر تابعیت دروازه بان هندبال ایران / برخورداری: باید درباره آینده‌ام تجدید نظر کنم

دروازه‌بان هندبال ایران که به اردوی تیم ملی هندبال دعوت نشده است می‌گوید که دلیل آن را نمی‌داند و اگر دلیل قانع کننده‌ای برای این منظور وجود نداشته باشد در تصمیمات آینده‌اش تجدید نظر خواهد کرد.

سعید برخورداری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد دعوت نشدنش به اردوی تیم‌ ‌ملی هندبال، اظهار کرد: من هم علت دعوت نشدنم به تیم ملی را نمی‌دانم. طبق صحبت‌هایی که شده ماچک سرمربی تیم و حبیبی مربی تیم ملی بازیکنان را انتخاب کرده‌اند. اما چیزی که به نظر می‌آید بدون در نظر گرفتن عملکرد بازیکنان در مسابقات این انتخاب انجام شده است. من در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشتم، فیلم‌های مسابقات موجود است و نمی‌دانم مربی و سرمربی تیم آن‌ مسابقات را دیده‌اند یا خیر.

او در پاسخ به این سوال که بحث مطرح شده در خصوص تابعیت عراق علت دعوت نشدنش است یا خیر؟ گفت‌: بعد از مسابقات جام باشگاه‌های آسیا پیشنهاد حضور در تیم پلیس عراق و صدور پاسپورت عراقی مطرح شد، ولی من هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته‌ام، اما فکر می‌کنم این شرایط یعنی نبودن اسمم در لیست تیم‌ ‌ملی، روی تصمیمی که برای آینده‌ام می‌گیرم تاثیرگذار باشد. امیدوارم بتوانم تصمیمی بگیرم که برای آینده‌ام خوب باشد.

دروازه‌بان هندبال ایران در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا منظورش این است که با این شرایط تابعیت را قبول می‌کند یا خیر؟ افزود: منظورم این نیست که قبول می‌کنم یا نه! به‌ هر حال باید تصمیم بگیرم. من ۹ سال با تیم‌ ‌ملی هندبال در رقابت‌های رسمی شرکت کردم و این اولین بار است که این اتفاق را می‌بینم. در این دوره بدون توجه به عملکرد نفرات، صرف این که بازیکن در اروپا یا سایر کشورها لژیونر بوده و یا این که دعوت از نفراتی که دوست داشتند اردوهای تیم‌ ‌ملی آغاز خواهد شد. این اتفاقی است که برای اولین بار می‌بینم و خب برایم جالب است. البته بگویم هیچ اعتراضی هم به آن ندارم و شاید تنها در تصمیمم برای آینده تجدید نظر کنم.

برخورداری در پاسخ به این پرسش که آیا دلیل دعوت نشدن شبه اردوی دوره به ترک اردو در دوره‌های قبل برمی‌گردد یا خیر؟ نیز گفت‌: حقیقتا این موضوع را از شما می‌شنوم. من در آن بازه زمانی به خاطر بحث خدمت سربازی و کارهای اداری انجام نشده امکان خروج از کشور را نداشتم، طبق قانون نیروی زمینی باید حدود ۴۰ روز قبل از خروج از کشور کارهای اداری انجام شود. آن موقع تنها ۱۵ روز زمان تا اعزام تیم‌ ‌ملی باقی مانده بود و من هم هیچ کاری را انجام نداده بود و امکان پذیر نبود. علاوه بر آن مشکلات شخصی هم داشتم، همانند همه بچه‌های لژیونر که اردو را ترک می‌کنند، من هم از این دست مشکلات داشتم و نمی‌توانستم از ایران خارج شوم. در آن مقطع زمانی هم هیچ بحثی خاصی پیش نیامد که مبنی بر ترک اردو از طرف من باشد.

دروازه‌بان تیم فولاد مبارکه سپاهان در ادامه خاطر نشان کرد: دوست دارم دلیل دعوت نشدنم را بدانم. هنوز موفق نشدم ببینم دلیل آن چه بوده‌ است و البته هنوز هم با کادر فنی تیم‌ ‌ملی صحبت نکرده‌ام. در مسابقات قهرمانی آسیا، ایران با عراق هم گروه است و من با تیم باشگاهی عراق که اکثرا ملی‌پوش بودن بازی و تمرین کردم پس نمی‌تواند دلیل عملکرد فنی باشد. مطمئنا اگر دلیل قانع‌کننده‌ای نداشته باشند یا خودم به دلیل قانع کننده‌ای نرسم برای آینده‌ام تصمیم دیگری خواهم گرفت.

او در پایان گفت‌: اصلا دوست ندارم موضوع تابعیت اتفاق بیفتد. همانطور که گفتم هنوز علت آن را از کادر فنی نپرسیده‌ام، اما طبق روال همه دنیا، چند نفری باید به اردوی تیم‌ ‌ملی دعوت شوند و هر کسی که آماده‌تر بود به مسابقه اعزام شود نه این که عده ای را از ابتدا کنار بگذارند.

نظرات بینندگان