arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۰۵ دی ۱۳۹۶

رییس فدراسیون شطرنج: اعلام عربستان برای صدور ویزا نشان‌دهنده دیپلماسی موفق است

رییس فدراسیون شطرنج می گوید رقابت‌های شطرنج قهرمانی جهان در برنامه فدراسیون ما نبود و ایران قصد شرکت در آن مسابقات را نداشته‌ است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس فدراسیون شطرنج می گوید رقابت‌های شطرنج قهرمانی جهان در برنامه فدراسیون ما نبود و ایران قصد شرکت در آن مسابقات را نداشته‌ است.

مهرداد پهلوان زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد حضور نداشتن شطرنج بازان ایرانی در رقابت‌های قهرمانی جهان عربستان، اظهار کرد: این مسابقات در برنامه تقویمی ما نبود و قصد شرکت در آن را نیز نداشتیم.

او در پاسخ به این سوال که عربستان اعلام کرده است که ویزا به ایران داده است، آیا این گونه بوده است یا خیر؟ گفت‌: در جلسه فدراسیون های آسیا رییس فدراسیون عربستان به ما اعلام کرد که دوست دارد روابط خوبی با ایران داشته باشد و مساله‌ای وجود ندارد و اعلام کرد که اگر ایرانی‌ها ویزا بخواهند این امکان فراهم خواهد شد. به نظر می‌رسد با همبستگی ایجاد شده روابط بهتر خواهد شد.

رییس فدراسیون شطرنج در پاسخ به این سوال که چرا ایران در این مسابقات نماینده نداشت، گفت‌: مقداری دیر شده بود. ما برنامه‌هایمان را بسته بودیم. تنها سه نفر می‌توانستند از ایران در این مسابقات شرکت کنند. خادم الشریعه، فیروزجا و مقصودلو امکان حضور در این مسابقه را داشتند، اما همان طور که گفتم این مسابقات در تقویم ما جایی نداشت.

پهلوان زاده در پاسخ به این سوال که آیا بحث مالی در میان بوده است؟ گفت‌: نه اصلا این طور نبود. مسابقات به شکلی بود که میزبان بخشی از هزینه‌ها را برای خادم الشریعه پرداخت می‌کرد. همان طور که گفتم مقداری دیر شده بود. این مسابقات طبق درخواست عربستان دو سال آینده نیز در عربستان برگزار خواهد شد. امیدواریم تا آن زمان روابط بهتر شود.

او ادامه‌ داد: در ارتباط ما با عربستان در بخش فوتبال مشکلاتی وجود دارد، اما خوشبختانه همین که اعلام کردند مشکلی برای ویزا دادن به ایرانیان وجود ندارد برای دیپلماسی کشور خوب خواهد بود. البته آنها به قطر هم گفته‌اند که می‌تواند در این مسابقات حضور داشته باشد، اما نمی‌تواند پرچم کشورش را روی میزها قرار دهد. خوشبختانه این مشکل در بخش ایران وجود ندارد و نمایندگان ایران می توانستند در این مسابقات پرچم کشورشان را روی میز داشته باشند.

او در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه‌ نگرفتن شطرنج بازان دلیل اعزام نشدن است؟ گفت‌: نه . خادم در همین مسابقات در سال گذشته چهارم شد و از این بابت مشکلی نداریم.

به‌ گزارش ‌ایسنا، رقابت‌های قهرمانی سریع و برق آسا جهان ۲۰۱۷ از پنجم دی ماه تا نهم دی ماه به میزبانی کشور عربستان برگزار می‌شود.

برچسب ها: شطرنج ، ویزا
نظرات بینندگان