arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۴ - ۱۱ دی ۱۳۹۶

دادگستری استان مرکزی: در برابر تضییع حقوق شهروندان سکوت نمی‌کنیم

رییس کل دادگستری استان مرکزی در جلسه هیات نظارت و بازرسی بر حفظ حقوق شهروندی گفت: در برابر تضییع حقوق مردم سکوت نمی‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کل دادگستری استان مرکزی در جلسه هیات نظارت و بازرسی بر حفظ حقوق شهروندی گفت: در برابر تضییع حقوق مردم سکوت نمی‌کنیم.

به گزارش «انتخاب» به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبداللهی اظهار کرد: حفظ حقوق شهروندی یکی از مباحث مهم و مورد توجه دستگاه قضاست. دادگستری استان پیرو موازین اسلامی و قانونی در برابر تضییع حقوق شهروندان سکوت نخواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه دادگستری از جهات مختلف از جایگاه ویژه‌ای در نظارت و بازرسی و حفظ حقوق شهروندی برخوردار است، اظهار کرد: هیات نظارت و بازرسی بر حفظ حقوق شهروندی موظف است تکالیف قانونی را در چارچوب مقررات با جدیت دنبال کند.

وی ادامه داد: این دستگاه وظیفه دارد در حوزه حفظ حقوق شهروندی از مرحله تعقیب تا اجرا را در محدوده قانون مشخص و عملیاتی کند. اعضای هیات در این بخش فعالیت بی شائبه ای دارند.

عبداللهی گفت: یکی از موارد مورد بررسی گلایه‌های زندانیان از ضرب و جرح هنگام بازجویی است که بهتر است بخشی از بازجویی‌ها تحت نظارت دادستانی باشد.

نظرات بینندگان