arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۶

استانداری اردبیل: اکثر دستگیرشدگان با اخذ تعهد آزاد شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: در دو روز گذشته اغلب دستگیرشدگان در اعتراضات مردمی در اردبیل با اخذ تعهد آزاد شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استانداری اردبیل: اکثر دستگیرشدگان با اخذ تعهد آزاد شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: در دو روز گذشته اغلب دستگیرشدگان در اعتراضات مردمی در اردبیل با اخذ تعهد آزاد شدند.

ناصر نصیری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دستگیری‌ها صرفا به صورت محدود در مرکز استان بوده و ما هیچ نگرانی از بابت برخی تحرکات در مرکز استان نداریم چرا که با تدابیر لازم و تصمیمات گرفته شده وضعیت را در دست کنترل داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها در فشار هستند و ما این فشار آنها را با تمام وجود حس کرده و با آنها اظهار همدردی می‌کنیم خاطرنشان کرد: اینکه مردم با مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی روبرو هستند واقعیتی است که همه ما باید ان را قبول کنیم اما راه درمان آن اردوکشی خیابانی و یا تخریب اموال عمومی نیست و باید نقد از مسئولان و متولیان امور به صورت شفاف انجام شود.

نصیری با اشاره به اینکه مسئولان نیز باید با سعه صدر این مشکلات و نارسایی‌ها را گوش کرده و چاره‌ای برای آنها بیندیشند تصریح کرد: با خشونت و متهم کردن دیگران نمی‌توان کاری از پیش برد بلکه بهتر است با حفظ منافع ملی و احترام به ارزش‌ها در چارچوب قانون و به شکل مدنی خواسته‌ها و مطالبات را مورد پیگیری قرار داد.

وی گفت: با بروز هیجانات و عصبانیت نمی‌توان کاری را به پیش برد و ما انتظار داریم با همراهی خانواده‌ها و بزرگان آرامش در جامعه حاکم شده تا اصلاح امور به نفع مردم به انجام برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اضافه کرد: انتقاد و اعتراض حق مردم است و مسئولان نباید از این امر واهمه و هراسی داشته باشند بلکه باید خوشحال باشند که نظارتی بر پایه آگاهی و بصیرت مردم بر اعمال آنها انجام می‌شود تا کارها به بهترین شکل ممکن اصلاح شود.

نصیری در مورد تخریب اماکن عمومی در اردبیل و خسارت وارده براثر عصبانیت عده‌ای در حوادث اخیر بیان کرد: تنها دو مورد به شکل جزئی تخریب اماکن عمومی و اموال مردم را شاهد بودیم که البته این موارد نیز جرئی بوده و حتی قابل طرح در رسانه‌ها نبوده است.

وی ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی نیز قطعا حواسشان جمع است تا به برخی از خشونت‌ها دامن نزنند و با دعوت مردم اجازه ندهند عده‌ای اخلالگر از این فضا سوءاستفاده کرده و یا بخواهند حق و حقوق مردم را زیر پا بگذارند.

عضو شورای تامین استان اردبیل با یادآوری اینکه با ایجاد محدودیت و فضای غیرشفاف هیچ جامعه‌ای نتوانسته به حرکت و اهداف خود ادامه دهد خاطرنشان کرد: در یک فضای شفاف و روشن باید همه مسایل برای مردم تبیین شود و حتی اگر مدیری تخلفی انجام داده باشد باید با حفظ منافع ملی این تخلفات افشاگری شده و مردم در جریان امر قرار گیرند.

نصیری با اشاره به اینکه ما ناراحتی مردم را درک می‌‌کنیم و همانطور که رئیس جمهور قول داده است پیگیر حل مشکلات و به حداقل رساندن تنگناهای اقتصادی در جامعه هستیم گفت: همه ما می‌دانیم که با تنش اصلاح امور امکانپذیر نیست و با درگیری و خشونت نمی‌توان به اهداف سعادت‌بخش رسید بلکه مردم از راه صحیح و قانونی می‌توانند خواسته‌ها و مطالبات خود را از مسئولان پیگیری کنند.

برچسب ها: اردیبل ، دستگیری
نظرات بینندگان