arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۱۲ دی ۱۳۹۶

فرمانداری تهران: ۴۵۰ نفر در سه روز اخیر بازداشت شدند/ شب گذشته پراکندگی درگیری‌ها کمتر بود / تجمع‌کنندگان یک تاکسی را آتش زدند

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تهران اعلام کرد: روز شنبه حدود ۲۰۰ نفر، روز یکشنبه ۱۵۰ نفر و روز گذشته حدود ۱۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانداری تهران: ۴۵۰ نفر در سه روز اخیر بازداشت شدند/ تجمع‌کنندگان یک تاکسی را در میدان انقلاب آتش زدند

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تهران اعلام کرد: روز شنبه حدود ۲۰۰ نفر، روز یکشنبه ۱۵۰ نفر و روز گذشته حدود ۱۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

به گزارش «انتخاب»، علی‌اصغر ناصربخت در رابطه با آخرین وضعیت شهر تهران طی روز گذشته گفت: روز گذشته به نسبت روزهای قبل هم پراکندگی درگیری‌ها کمتر بود و هم از حجم تعداد افرادی که در صحنه حضور داشتند، کاسته شده بود. همچنین ساعاتی که عبور و مرور وسایل نقلیه در شهر مختل شده و با کندی روبرو شده بود، کاهش پیدا کرده بود.

تجمع‌کنندگان یک تاکسی را در میدان انقلاب به آتش کشیدند

ناصربخت با اشاره به برخی از اقدامات غیرقانونی تجمع‌کنندگان تصریح کرد: متاسفانه شاهد بودیم که در برخی از نقاط، تجمع‌کنندگان اذیت و آزار شهروندان را در دستورکار خود قرار داده بودند که به طور مثال در مواردی شاهد بودیم که آنها سرنشینان تاکسی‌ها یا اتوبوس‌ها را پیاده می‌کردند. همچنین در خیابان انقلاب و آزادی تجمع‌کنندگان مسافران را از یک تاکسی پیاده کرده و تاکسی را به آتش کشیدند.

درخواستی از قرارگاه ثارالله سپاه برای تامین امنیت تهران نشده است

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری تهران در پاسخ به این سوال که آیا از قرارگاه ثارالله تهران برای تامین امنیت شهر درخواستی شده است؟ ابراز داشت: چنین چیزی مطرح نیست. شهر در کنترل عوامل انتظامی است و ابداً چنین درخواستی مطرح نیست. برداشت ما این است که امروز وضعیت شهر تهران به مراتب نسبت به روزهای گذشته شرایط آرام‌تری را خواهد داشت کما آنکه دیروز هم نسبت به روزهای قبل خود آرام‌تر بود.

نگهداری بازداشت‌شدگان برعهده دستگاه قضایی است

ناصربخت با تاکید بر اینکه هر گونه تجمع در محیط باز نیازمند اخذ مجوز از وزارت کشور است، بیان کرد: در بحث راهپیمایی هم افراد باید از وزارت کشور مجوزهای قانونی را دریافت کنند و انسداد مسیر عبور و مرور و بر هم زدن آسایش و آرامش مردم خلاف قانون است و ضابطان قضایی موظف به برخورد با آنها هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چه تمهیداتی برای نگهداری بازداشت شدگان و عدم تکرار اتفاقاتی نظیر کهریزک اندیشیده شده است، یادآور شد: این موضوع برعهده دستگاه قضایی است و حتماً آنها شرایط لازم را برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند سال‌های گذشته اندیشیده‌اند.

نظرات بینندگان