arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۶

کردستان عراق: بغداد حسن نیتش در حل بحران اربیل را ثابت کرد

سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق از سفر هیأتی از دولت مرکزی عراق به اقلیم کردستان برای بررسی بحران موجود در روابط بغداد و اربیل خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق از سفر هیأتی از دولت مرکزی عراق به اقلیم کردستان برای بررسی بحران موجود در روابط بغداد و اربیل خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، سفین دزی، سخنگوی دولت اقلیم کردستان عراق تاکید کرد که هیأتی از دولت مرکزی عراق خواستار تشکیل کمیته مشترک برای رایزنی درخصوص گذرگاه‌های مرزی، فرودگاه‌ها و گمرک‌های این اقلیم شد.

وی خاطرنشان کرد که دولت فدرال خواستار تهیه لیستی از کارمندان وزارت آموزش و پرورش و بهداشت به منظور پرداخت حقوقشان شده است.

اقلیم کردستان عراق پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی از بحران سیاسی داخلی و اقتصادی رنج می‌برد و روابط میان دولت فدرال و اقلیم کردستان عراق به دلیل این همه‌پرسی شاهد تنش گسترده‌ای است.

سفین دزیی اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان عراق حسن نیت بغداد را در راستای مهار بحران همه‌پرسی استقلال احساس کرده است و از گام‌های بغداد طی هفته‌های گذشته استقبال می‌کند.

وی در ادامه افزود: هیأتی از دولت عراق روز سه‌شنبه جهت بررسی بحران‌های موجود میان بغداد و اربیل به این اقلیم سفر کرد.

دزیی بر آمادگی دولت اقلیم کردستان عراق برای رایزنی با دولت فدرال درخصوص گذرگاه‌ها و فرودگاه‌ها و همکاری با بغداد برای دستیابی به راه‌حل مشترک تاکید کرد.

نظرات بینندگان