arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۱۵ دی ۱۳۹۶
خطیب نماز جمعه تهران:

اغتشاشات از اعتراضات بحق آغاز شد؛ ما هم مانند مردم می‌گوییم مرگ بر گرانی / صدایی که به نیابت از ترامپ و نتانیاهو برخیزد، صدای مردم نیست؛ صدای بیگانه را خفه می‌کنیم / یکی از تفاله‌های طاغوت گفته بود ۲۲ بهمن به ایران می آییم؛ من می‌گویم اگر بیایید چوبه دار را برایتان آماده می‌کنیم / وقتی فضای مجازی محدود شد فتنه فروکش کرد؛ ما با فضای مجازی که کلیدش دست نظام باشد موافقیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: صدایی که به نیابت از ترامپ و نتانیاهو برخیزد، صدای مردم نیست بلکه صدای بیگانه است و ملت ایران آن را خفه خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اغتشاشات از اعتراضات به حق آغاز شد؛ ما هم مانند مردم می گوییم مرگ بر گرانی / صدایی که به نیابت از ترامپ و نتانیاهو برخیزد، صدای مردم نیست؛ صدای بیگانه را خفه می‌کنیم / یکی از تفاله های طاغوت گفته بود ۲۲ بهمن به ایران می آییم؛ من می گویم اگر بیایید چوبه دار را برای تان آماده می کنیم

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: صدایی که به نیابت از ترامپ و نتانیاهو برخیزد، صدای مردم نیست بلکه صدای بیگانه است و ملت ایران آن را خفه خواهد کرد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های امروز با اشاره به اعتراضات اخیر در ایران با بیان اینکه آنچه این روزها بر کشور گذشت جلوه ای از عقده گشایی های آمریکایی ها بود اظهار کرد:‌ دنیای استکبار این روزها دَم به دَم در حال شکست خوردن است؛ داعش دست پرورده خودشان بود و می گفتند برای آزادسازی موصل، ۳۰ سال زمان لازم است اما دیدیم که به کمک ایران، این شهر هشت ماهه آزاد شد.

وی افزود: آن قدرتی که این ها را ناکام گذاشت جمهوری اسلامی بود. این ها پول های زیادی خرج کردند تا سوریه شکست بخورد؛ قصه این است که پول را عربستان داد، طراحی را آمریکا انجام داد و قرار بود از اتاق آمریکا از هرات و اربیل کم کم سلاح به ایران بیاید و به قول خودشان در بهمن ماه کار را تمام کنند.

خاتمی ادامه داد: یکی از تفاله های طاغوت گفته بود ۲۲ بهمن به ایران می آییم، من به این تفاله ها می گویم که جای تان ایران نیست و اگر بیایید قلم پای تان را می شکنیم و بعد چوبه دار را برای تان آماده می کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه اغتشاشات از اعتراضات به حق آغاز شد، گفت: مردم به عملکرد موسسات اعتباری اعتراض داشتند و می گفتند اگر اینها مجوز ندارند پس چرا پنج سال پیش روی شما کار کرده اند و چرا کرکره شان را پایین نکشیدید.

به گزارش خبرگزاری ها، خاتمی اضافه کرد: اگر در جایی ساخت و ساز غیرمجازی شود شهرداری فردایش لودر می آورد و آنجا را خراب می کند، این موسسات چگونه به فعالیت های خود ادامه دادند؟

وی افزود: ما هم مانند مردم می گوییم مرگ بر گرانی؛ چه کسی است که از گرانی خوشش بیاید؟ کارگر می گوید من چند ماه است حقوق نگرفته ام. اینکه حرف مردم باید شنیده شود، حرف صحیحی است اما در این شلوغی ها حقیقت نباید گم شود.

خاتمی با بیان اینکه روحانیت همراه کارگران، محرومین و آن هایی است که مشکل معیشتی دارند اظهار کرد: در این میان نباید بازی جناحی درآورد؛ مردم آزادی می خواهند و خواستار شنیدن صدای شان هستند. صدایی که به نیابت از ترامپ و نتانیاهو برخیزد، صدای مردم نیست بلکه صدای بیگانه است و ملت ایران آن را خفه خواهد کرد.

 

وی در بخش دیگری از این سخنرانی با بیان اینکه وقتی فضای مجازی محدود شد فتنه فروکش کرد، به بیان نظراتی در ارتباط با ضرورت محدود کردن فضای مجازی پرداخت و گفت: همه شما دیدید که فضای مجازی آتش‌بیار معرکه بود. این فضا دم به دم می‌گفت که کجا شلوغ است و چه شعارهایی می‌دهند. وقتی فضای مجازی محدود شد فتنه فروکش کرد. اینکه رهبری می‌گویند در فضای مجازی هزاران توپخانه به سمت ملت ایران شلیک می‌کنند، معنایش این است که این توپخانه‌ها را از کار بیندازیم.

خاتمی ادامه داد: آیت‌الله مکارم شیرازی هم فرمودند به جای لجن‌زاری مثل تلگرام، فضای مجازی سالم را در اختیار مردم قرار دهیم. نگویید موقتا قطع کرده‌ایم و دوباره بر می‌گردد. اگر این شیاطین برگردند همان آش و همان کاسه است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فرصت‌ها و بحران‌های فضای مجازی، خاطرنشان کرد: فضای مجازی هم بحران است و هم فرصت. حرف ما این است که اگر فضای مجازی می‌خواهیم داشته باشیم باید سرورش داخلی باشد. چین فضای مجازی آورد و مدیریتش را خودش به دست گرفت، روسیه هم همین‌طور. چرا اینتررانتی که مقام معظم رهبری می‌گویند را راه نمی‌اندازید؟ خبر موثق دارم که همه کارهایش آماده شده است.

وی ادامه داد: ما با فضای مجازی که کلیدش دست نظام باشد موافقیم، نگویید که با فضای مجازی مخالف هستیم. ما با فضای مجازی که کلیدش دست آمریکایی‌ها باشد موافق نیستیم. مسئولین محترم شما را به خدا، اگر اجازه دادید دشمن به خانه شما بیاید ذلیل می‌شوید، آقا می‌گوید فضای مجازی قتلگاه دین شده است، به داد مردم برسید.

خاتمی با اشاره به اقدامات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با کنترل فضای مجازی نیز گفت: از وزیر محترم و جوان ارتباطات تشکر می‌کنم که شرایط اخیر را مدیریت کردند خصوصا در ارتباط با یکی از کانال‌های ضد انقلاب که بنزین و نفت بر روی اغتشاشات می‌ریختند. اگر این فضا را دوباره باز کنند باز هم اغتشاشات پیش می‌آید و پیش خدا و مردم جوابی نخواهند داشت.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه این سخنرانی به نقش نیروهای مسلح در کنترل اغتشاشات اشاره کرد و گفت: از همه نیروهای مسلح به خاطر کنترل فضای چند روز اخیر تشکر می‌کنم. فرمانده محترم ارتش هم پیام دادند که اگر دستور داده می‌شد وارد عمل می‌شدیم که نیازی نبود. نیروی انتظامی در همه صحنه‌ها حضور داشتند. سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهید دادند.

وی یادآور شد: حضور حماسی مردم در تظاهرات خودجوش همان بصیرتی بود که آقا از آن یاد می‌کنند، همان موضوعی بود که دشمن را بشناسیم و به موقع به صحنه بیاییم.

خاتمی خطاب به دستگاه قضایی نیز گفت: از دستگاه قضایی انتظار داریم با فریب‌خوردگان با رحمت و عطوفت برخورد کند، آنها گول خوردند اما به آنهایی که معاند هستند چون آمریکایی هستند نباید رحم کرد، معنای رحم نکنید این است که یک مجازاتی برایشان در نظر بگیرید که عبرت‌آمیز باشد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: این انقلاب، انقلاب خدایی است و این نظام، نظامی الهی است. انقلاب اسلامی شجره طیبه است، حمایت و عنایت خداوند با این انقلاب است، چراغ راه مقابله با فتنه‌ها، ولایت است. به عنوان قطعنامه این نماز جمعه می‌گوییم که ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.

خاتمی در خطبه‌های اول نماز جمعه به ضرورت به تقوا اشاره کرد و گفت: تقوا سفارش همه انبیای الهی است و تمام ابعاد اخلاقی و اسلامی ذیل این واژه تعریف می‌شود.

نظرات بینندگان