arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۶

عضو هیات رئیسه مجلس: در بودجه 97 هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت

عضو هیات رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس اجازه برخی افزایش قیمت ها را نخواهد داد گفت: در بودجه سال 97 هیچ گونه افزایش عوارض،مالیات، هزینه های قبوض آب، برق، گاز ونیز تعرفه های گمرکی را نخواهیم داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو هیات رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس اجازه برخی افزایش قیمت ها را نخواهد داد گفت: در بودجه سال 97 هیچ گونه افزایش عوارض،مالیات، هزینه های قبوض آب، برق، گاز ونیز تعرفه های گمرکی را نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر با بیان اینکه بودجه سال آینده را بر اساس عدالت در کمیسیون تلفیق و مجلس تصویب خواهیم کرد افزود: نباید تمام هزینه های مردم را از جیب مردم پرداخت کرد و مصوبات کمیسیون تلفیق در این راستا است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم پشتیبان نظام و انقلاب هستند به همین دلیل دولت نیز برای حل مشکلات مردم قدم های بیشتری بردارد.
وی در ادامه با تحلیل ناآرامی های اخیر گفت: برای ایجاد ناآرامی در کشور اتاق فکری در وزارت خارجه آمریکا با کار بر روی 2 محور تحریم های اقتصادی و ایجاد نافرمانی های مدنی و آشوب های خیابانی شکل گرفت که این اتاق فکر با حضور رژیم صهیونیستی و سعودی ها، برخی سلطنت ها و منافقین و با استفاده از توان تکفیری ها و داعشی ها برنامه ریزی شد.
وی خواست این اتاق فکر را استفاده از نابسامانی اقتصادی در داخل کشور از جمله مشکل موسسات مالی و اعتباری و همچنین افزایش برخی اقلام و اجناس برای سال 97 اعلام کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی این اتاق فکر، در 6 ماه اول سال تجمعات خیابانی به این بهانه ها درکشور انجام و در نیمه دوم سال طبق برنامه ریزی این اتاق فکر، تبدیل این اعتراض ها به ناآرامی و در ادامه استفاده از اهرم سازمان ملل و اجرای پروژه کشته سازی با ورود نیروهای تکفیری به کشور بود.
امیرآبادی با بیان اینکه باید مطالبات مردم را از ناآرامی ها تفکیک کنیم گفت: درماه های گذشته تجمعات بسیاری در تهران و شهرستان ها در خصوص مشکل مردم در موسسات مالی و اعتباری برگزار و این موضوع در هیات رئیسه مجلس و دولت نیز مطرح و تصمیماتی برای حل مشکل مردم صورت گرفت.
وی با بیان اینکه 2 درصد پول موسسات اعتباری برای 98 درصد مردم و 98 درصد پول متعلق به 2 درصد سرمایه گذاران این موسسات است تاکید کرد: تصمیم گرفته شد بانک مرکزی برای حل مشکل این 98 درصد از سرمایه گذاران اقدام کند ولی بانک مرکزی اعلام کرد که امکان حل این مشکل نیست که رهبر معظم انقلاب دستور لازم را برای حل مشکل این 98 درصد به دولت ابلاغ کردند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: 98 درصد سپرده گذاران ، مردمی بودند که پس انداز های خرد خود را در این موسسات به امید سود ماهانه گذاشته بودند و بانک مرکزی یکدفعه این موسسات را غیرقانونی اعلام و مردم را دچار مشکل کرد.
امیرآبادی با تشریح شکل گیری تجمعات اخیر گفت: تعدادی از سپرده گذاران این موسسات مالی و اعتباری پنجشنبه هفته گذشته برای بیان مطالبات به حق خود در مشهد تجمع کردند وآنان با اقامه نماز ظهر به خانه های خود برگشتند ولی ایادی داخلی اتاق فکر آمریکا به بهانه این تجمع، پس از متفرق شدن مردم از میدان شهدای مشهد ابتدا شروع به شعار علیه دولت و سپس شعارهای هنجارشکنانه سر دادند.
وی با بیان اینکه شعارهای ساختار شکن به صورت هماهنگ درسراسر کشور داده شد که مشخص می کند که تجمعات از یک مرکز هماهنگ شده است تاکید کرد: شعارهایی دراین تجمع ها داده شد ظلم به انقلاب، شهدا و خانواده شهدا و نیز ظلم به ملت بزرگ ایران بود که روزهای 22 بهمن و روز قدس به خیابان آمده و در بیش از 30 انتخابات به نظام خود رای اعتماد دادند.
وی افزود: نام کسی که منفور ملت ایران و نوکر آمریکا و انگلیس بود را در این شعارها آوردند و از آن یاد کردند و هماهنگی این شعارها نشان داد که این ناآرامی ها دارای مرکز فرماندهی و هدایت واحدی است.
امیرآبادی با اشاره به اعترافات بازداشت شدگان حوادث اخیر گفت: درصد قابل توجهی از بازداشت شدگان ساکن و بومی شهرهای محل آشوب نبودند و درمیان آنها منافقان، سلطنت طلب ها و البته برخی جوانان بیکار نیز وجود داشت.

** با فیلتر شبکه های اجتماعی، 60 درصد امنیت کشور ارتقا یافت
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درادامه با اشاره به تخلفات متعدد در این شبکه اجتماعی ادامه داد: در شبکه های اجتماعی، انواع مواد مخدر و روان گردان خرید و فروش می شود، حریم شخصی افراد نقض می شود، امینت ملی ما به خطر می افتد و داعش با این شبکه موفق به ورود به مجلس شد چون دید که این شبکه قابل کنترل نیست.
وی تاکید کرد: از همان روزهای اول شروع فعالیت این شبکه (تلگرام) در مجلس بارها تذکر داده و اخطار دادیم ولی گوش شنوایی وجود نداشت و کار به جایی رسید که بخشی از تجارت، کسبه و بازار ما از طریق این شبکه مشغول فعالیت شدند و امروز بستن آن هم سخت شده است.
امیرآبادی ادامه داد: به گفته مقامام های امنیت کشور، با فیلتر این شبکه اجتماعی، 60 درصد امنیت کشور ارتقا یافت که نشان از نقش آن در فتنه های اخیر است.
وی با بیان اینکه این شبکه اجتماعی(تلگرام) در دیگر کشورها از جمله پاکستان و روسیه فیلتر هستند گفت: امروز آمریکا در حالی داعیه دار حقوق بشر در ایران شده که خود آنها در زمانی که جنبش وال استریت در این کشور ایجاد شد، دست به اقدام مشابه و فیلتر شبکه های اجتماعی زد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درادامه اظهار داشت: با حضور گسترده مردم در روز 9 دی موضوع تغییر کرد و رئیس جمهوری آمریکا به این نتیجه رسید که این اتاق فکر به تنهایی قادر به انجام کارها نیست به همین دلیل ترامپ شخصا وارد میدان شد و با توییت های مختلف صراحتا از اغتشاش گران حمایت کرد.
وی با اشاره به همراهی انگلیسی ها برای گسترش این ناآرامی ها ادامه داد: انگلیس که پیش از این فیلترشکن ها را پولی می فروخت از روز یکشنبه هفته گذشته برای کاربران ایرانی فیلتر شکن ها را به صورت رایگان ارائه کرد و حتی برای گوشی های آیفون 180 فیلتر شکن به صورت رایگان ارائه شد.
وی این فتنه را بزرگ دانست و افزود: آمریکا و سعودی ها به دلیل شکست های پی در پی در منطقه واقعا از جمهوری اسلامی عصبانی هستند.
وی ناآرامی های اخیر را نقشه آمریکایی، صهیونیستی و سعودی دانست و ادامه داد: 60 نفر از داعشی ها که قصد داشتند در جریان این ناآرامی ها از مرزهای غربی وارد کشورشده و کشته سازی و آدم ربایی کنند با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) در مرز شناسایی و نابود شدند.
امیرآبادی با بیان اینکه تدابیر رهبرمعظم انقلاب توطئه های آنها را در منطقه به شکست کشانده است، ادامه داد: آمریکا،اسرائیل و سعودی در مساله کردستان عراق، در قضیه استعفای اجباری و ذلیلانه نخست وزیر لبنان، کودتای علی عبدالله صالح در یمن و اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شکست خوردند به همین دلیل امریکا باید از دست ملت ایران عصبانی باشد و از آشوب ها حمایت کند.
وی تاکید کرد: امروز سعودی ها، آمریکایی ها و صهیونیستها بدانند که مردم ایران هوشیار و آگاه هستند، قوای سه گانه، نیروهای مسلح، دانشجویان، روحانیان، اصناف و بازاریان پشتیبان این نظام و انقلاب و دستاوردهای آن هستند و از ارزش های این ملت هرگز کوتاه نخواهند آمد.

** انتقاد از سیاه نمایی رسان های داخلی
وی در ادامه با انتقاد از سیاه نمایی رسانه های داخلی گفت: وقتی سیاه نمایی می کنیم، برخی فسادها را بیش از آن چه که هست بزرگ می کنیم، دستاوردهای نظام را کوچک می شماریم و مسائلی از جمله حقوق نجومی واملاک نجومی را مطرح و به درستی این ادعاها بررسی نمی شود نتیجه این اقدام ها ورود جوانان به خیابان هاست.
وی با دروغ دانستن خبر افزایش حقوق نمایندگان مجلس تاکید کرد: در هیات رئیسه مجلس برای افزایش ریالی به حقوق نمایندگان بحث نشده و اینکه گفته شد در بودجه 97،حقوق نمایندگان 70 درصد افزایش یافته دروغ بزرگی است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی نهادهای حوزوی فقط نامشان در دفترچه بودجه می آید، گفت: این درحالیست که به آنها هیچ پولی به آنها داده نمی شود و تنها موجب بدبینی مردم می شود.

نظرات بینندگان