arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۸۹۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۶

کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران تشکیل شد / آزادی تعدادی از دانشجویان

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از آزادی تعدادی از دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه طی تجمعات اخیر خبر داد و گفت: کمیته‌ای برای پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران تشکیل شده است. تلاش ما در دانشگاه بر این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم با همکاری مسئولین ذی‌ربط شرایط بازگشت سایر دانشجویان بازداشتی به دانشگاه و خانواده‌های آن‌ها را فراهم کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران تشکیل شد / آزادی تعدادی از دانشجویان

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از آزادی تعدادی از دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه طی تجمعات اخیر خبر داد و گفت: کمیته‌ای برای پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران تشکیل شده است. تلاش ما در دانشگاه بر این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم با همکاری مسئولین ذی‌ربط شرایط بازگشت سایر دانشجویان بازداشتی به دانشگاه و خانواده‌های آن‌ها را فراهم کنیم.

دکتر مجید سرسنگی گفت: مردم کشور حق دارند که به شکل مسالمت‌آمیز و با حفظ ارزش‌های اجتماعی، نظرات و انتقادات خود را نسبت به کاستی‌های جامعه به گوش مسئولین برسانند، این گفتمان بین مردم و مسئولین نه تنها دارای اشکال نیست، بلکه می‌تواند به اشراف بیشتر مدیران اجرایی کشور به نیازها و خواسته‌های واقعی مردم منجر شده، زمینه‌ی اصلاحات موردنیاز جامعه را در تمامی حوزه‌ها از جمله حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراهم کند.

وی گفت: طبیعتا دانشگاهیان نیز نه تنها از این امر مستثنی نیستند بلکه مسئولیت‌های سنگینی در جهت بیان اصولی و دقیق مشکلات و ارائه راه‌حل‌های علمی آن‌ها به جامعه و مسئولین دارند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران بر بازداشت تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراضات اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه با انحراف جریان اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم و حاکم شدن جو تنش و هیجانات کاذب توسط برخی عناصر داخلی و خارجی در سطح جامعه، اتفاقاتی در کشور رخ داد که همگان شاهد آن بودند. در این رخدادها متاسفانه تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران در فضاهای بیرون از دانشگاه بازداشت شدند.

دکتر سرسنگی افزود: از همان ابتدای این جریانات، دانشگاه تهران با دقت و جدیت موضوع بازداشت دانشجویان خود را مورد پیگیری قرار داد و تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری وضعیت این دانشجویان در دستور کار قرار گرفت و ارتباطات سازنده‌ای با مراجع قضایی و سایر نهادهای مرتبط، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تشکل‌های صنفی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی - دانشجویی، دیگر دانشجویان دانشگاه و خانواده‌های دانشجویان یادشده برقرار شد.

وی در ادامه از آزادی تعدادی از دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران خبر داد و تاکید کرد: هدف و تلاش ما در دانشگاه تهران بر این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم با همکاری مسئولین ذی‌ربط شرایط بازگشت این دانشجویان را به دانشگاه و خانواده‌های آن‌ها فراهم کنیم. خوشبختانه اقدامات خوب و ثمربخشی در این راستا انجام شده و در چند روز گذشته تعدادی از این دانشجویان نیز آزاد شده‌اند و تلاش‌ها برای آزاد شدن دیگر دانشجویان ادامه دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: نکته مهم آن است که دانشگاه در این شرایط سعی کرده است به دور از جو پر تنشی که متاسفانه توسط معدود افرادی به آن دامن زده می‌شود، با حفظ آرامش، خصوصا در مواجهه با خانواده‌های نگران دانشجویان، وظیفه خود را به انجام رساند. قطعا در این شرایط جنجال‌های رسانه‌ای که عمدتا از سوی رسانه‌های بیگانه دنبال می‌شود و رفتارهای تند؛ کمکی به وضعیت این دانشجویان نمی‌کند و بالعکس موجب کند شدن اقدامات همگان برای بازگرداندن این دانشجویان به دانشگاه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تشکل‌های دانشجویی و سایر دانشجویان دانشگاه با درک درست از شرایط در این چند روز، کمک فراوانی برای حل مشکل دانشجویان یادشده انجام داده‌اند، که لازم می‌دانم از تمامی آن‌ها تشکر کنم. همچنین باید از مراجع مختلفی که شرایط دانشگاه و دانشجویان را درک کرده و به شکل ویژه در جهت آزادسازی دانشجویان همراهی کرده‌اند، سپاسگزاری کنم.

سرسنگی گفت: در چند روز گذشته ما ارتباط نزدیکی با بخش قابل‌توجهی از خانواده‌های این دانشجویان داشته‌ایم، که علی‌رغم همه دلواپسی‌ها و نگرانی‌ها، با دانشگاه همکاری و همراهی کرده و با متانت و تدبیر، موضوع ایجاد شده را در سایه آرامش موردنیاز پیگیری کرده‌اند؛ از این خانواده‌های عزیز هم تشکر می‌کنیم و امیدواریم با رفع مشکلات موجود دانشجویان، دغدغه‌های آن‌ها نیز رفع شود.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: ما معتقد هستیم دانشگاه‌ها باید برای حل مشکلات اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی مردم نقش جدی‌تری را ایفاء کنند و در این راستا با استفاده از ظرفیت‌های علمی و عملی خود دولت و سایر مسئولین کشور را یاری کنند. دانشگاه محل گفت‌وگو، تضارب آراء و برخورد علمی با موضوعات است. به همین دلیل در کنار تمام اقداماتی که این چند روزه برای حاکم شدن آرامش در دانشگاه و آزاد شدن دانشجویان خود انجام داده، در حال ایجاد زمینه‌ای است تا استادان و صاحب‌نظران دانشگاهی طرح‌های خود را برای حل مشکلات موجود در جامعه، به‌ویژه مشکلات اقتصادی و اجتماعی، ارائه کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دانشگاه تهران
نظرات بینندگان