arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۶

تشکیل جلسه فوق‌العاده به ریاست بن‌سلمان درباره حملات انصارالله

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد بن سلمان بعد از شلیک موشک بالستیک انصارالله به سمت منطقه نجران در راس نشست شورای امور سیاسی و امنیتی در ریاض تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، محمد بن سلمان، ولیعهد، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع عربستان چند ساعت بعد از حمله موشکی انصارالله یمن در راس شورای امور سیاسی و امنیتی تشکیل جلسه داد و در این نشست به گزارش سیاسی و امنیتی در مورد چند مساله از جمله وقایع داخلی و بین‌المللی گوش داده و توصیه‌های لازم را ارائه کرد.

این در حالی است که سرلشگر ترکی مالکی، سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف سعودی مدعی شد، در ساعت هفت و ۵۶ دقیقه صبح روز جمعه نیروهای دفاع هوایی ائتلاف روند شلیک موشک بالستیک از داخل خاک یمن به سمت خاک عربستان را رصد کردند.

مالکی ادعا کرد: موشکی که به سمت نجران شلیک شد و شلیک آن به عمد و با هدف گرفتن مناطق مسکونی و غیرنظامی بود که در آسمان نجران رهگیری و منهدم شد، اما علی العمرانی، از رهبران انصارالله یمن به اسپوتنیک گفت: دو موشک به اهداف مورد نظر با دقت بالا اصابت کردند.

العمرانی افزود: نیروهای ما همچنین مواضع ارتش عربستان در نجران و عسیر را با حملات توپخانه‌های هدف گرفتند و تعدادی موشک کاتیوشا به تجمعات ارتش سعودی در الطلعه و الخضراء در محور نجران شلیک کردند.

یکی از رهبران یمنی نیز گفت: در مرحله آینده غافلگیری‌های بیشتری برای سعودی‌ها و دیگر کشورهای همدست آنها در ائتلاف متجاوز عربی داریم که در راس آن امارات قرار دارد.

انصارالله عصر جمعه اعلام کرد، یک موشک کوتاه برد را به تجمعات سربازان ارتش عربستان در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان شلیک کرد. در حالی که پیش از آن نیز یک موشک بالستیک به منطقه نجران شلیک کرده بود.
زخمی شدن فرماندهان وابسته به منصور هادی

از سوی دیگر، تعدادی از فرماندهان وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن در کمین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه الیتمه در شهرستان خب و الشعف در شرق استان الجوف در شرق یمن زخمی شدند که در میان آنها طاهر العقیلی قرار دارد که از سوی ائتلاف سعودی به سمت رئیس ستاد ارتش وابسته به هادی منصوب شده است.

یک مقام نظامی یمنی گفت: العقیلی بر اثر انفجار مین‌های کار گذاشته در زمین که خودرویی نظامی را در شهرستان الخَب والشعف هدف قرار داد به شدت زخمی و به عربستان منتقل شد.

براساس گزارش رسانه‌های نزدیک به ائتلاف سعودی،‌ رئیس ستاد ارتش وابسته به هادی جراحت سطحی برداشته و استاندار الجوف یعنی امین بن علی العکیمی از انفجار جان سالم به در برده است.

مرکز رسانه وابسته به نیروهای هادی تاکید کردند، رئیس ستاد ارتش در حالی که خودرواش در حال عبور بود به واسطه انفجار مین‌ها دچار جراحت شد. استاندار الجوف، سرلشگر احمد الولی رئیس ستاد پیشتیبانی لجستیکی و سرتیپ علی الهدی فرمانده لشگر ۱۰۱ و مدیر دفتر رئیس ستاد ارتش همراه او بودند.

به ادعای این رسانه‌ها، سرلشگر العقیلی در یکی از پاهایش دچار شکستگی جزئی شده است.

نظرات بینندگان