arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۱۶ دی ۱۳۹۶

آیت الله نوری همدانی: فضای مجازی باید بومی سازی شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر نوشت: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: فضای مجازی وسیله‌ای برای توهین به مقدسات و ترویج افکار انحرافی توسط دشمنان شده و مسئولان باید به فکر بومی سازی این فضا باشند.

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در درس خارج فقه که قبل از ظهر شنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌های مختلف که در سراسر کشور و در محکومیت فتنه و فتنه‌گران برگزار شده است، به جلسه شورای امنیت، اشاره کرد و گفت: شورای امنیت نباید دستاویزی برای مستکبران و آمریکا باشد و نباید در امور داخلی دیگر کشورها دخالت کند.

وی همچنین ضمن هشدار به مسئولان درباره فضای مجازی و لزوم بومی سازی آن، گفت: ما به هیچ وجه با فضای مجازی مخالف نیستیم و می‌خواهیم از نقاط مثبت و مفید این فضا استفاده کنیم.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اشتغالزایی در فضای مجازی با تأکید بر اینکه این اشتغال هم باید بومی باشد، بیان کرد: وقتی فضای مجازی در اختیار دیگران باشد امینت جامعه و خانواده به خطر می‌افتد و در نتیجه بسیاری از مسائل اخلاقی مانند افزایش طلاق را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: توهین به مقدسات دینی و انحراف افکار عمومی توسط دشمنان در فضای مجازی صورت می‌گیرد و مسئولان باید هر چه زودتر به این موضوعات توجه کنند.

نظرات بینندگان