arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۶

سازمان ملل: اسرائیل سیاست مهاجرت اجباری اتباع آفریقایی‌ را متوقف کند

دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از اسرائیل خواست طرح بازگرداندن اجباری ده‌ها هزا مهاجر آفریقایی به کشورهایشان را متوقف کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان ملل: اسرائیل سیاست مهاجرت اجباری اتباع آفریقایی‌ را متوقف کند

دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از اسرائیل خواست طرح بازگرداندن اجباری ده‌ها هزا مهاجر آفریقایی به کشورهایشان را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رای الیوم، ویلیام اسپیندلر، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بار دیگر از اسرائیل خواست، سیاست خود را درباره انتقال مهاجران اریتره و سودان به جنوب صحرای آفریقا متوقف کند.

وی گفت، نزدیک به ۲۷ هزار اریتره‌ای و ۷۷۰۰ سودانی در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند که مقامات رژیم صهیونیستی تنها به ۱۱ تن از آنها از سال ۲۰۰۹ حق پناهندگی داده‌اند.

اسپیندلر ادامه داد، بیشتر مهاجران اریتره ویژگی‌های یک آواره جنگی را از نظر اروپا دارند، به همین دلیل انتظار می‌رود بسیاری از مهاجران در اراضی اشغالی صلاحیت دریافت حق پناهندگی را داشته باشند.

وی با اعلام آمادگی سازمان ملل برای همکاری با رژیم صهیونیستی به منظور اسکان رسمی مهاجران از این رژیم خواست تا راه حل‌هایی جایگزین برای این مشکل پیدا کند.

اسرائیل چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود، در صورتیکه مهاجران غیر قانونی آفریقایی تا پایان ماه مارس سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند، این رژیم مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ دلار و یک بلیط هواپیما در اختیار آنها قرار خواهد داد و در صورت پایان ضرب الاجل افراد مذکور بازداشت خواهند شد.

اغلب این مهاجران از اریتره و سودان هستند که بسیاری از آنها از جنگ و دشواری‌های اقتصادی فرار کرده‌اند و اسرائیل به دلایل اقتصادی با آنها مانند مهاجر رفتار می‌کند.

اسرائیل تصمیم گرفته مهاجران را به کشورهای خود یا به کشور سوم که سازمان‌های حقوق بشر رواندا و اوگاندا را به عنوان کشور سوم معین کرده‌اند، بفرستد.
براساس گفته های فعالان حقوق بشر، رواندا و اوگاندا روز جمعه امضای هرگونه توافق‌نامه‌ برای استقبال از مهاجران آفریقایی با اسرائیل را تکذیب کردند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد مدعی شده طی دو سال گذشته با ۸۰ تن از پناهجویان اریتره در رم گفت و گو کرده که پس از ترک اراضی اشغالی به مقصد رواندا وارد ایتالیا شده‌اند.

براساس این گزارش‌ها افراد یادشده در مسیر سفر خود به سوی رم، مورد خشونت‌هایی از جمله تجاوز، شکنجه و اخاذی قرار گرفته و برخی از آنها در مسیر خود به لیبی جان باخته‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سازمان‌های وابسته به سازمان ملل عملیات خروج فوری مهاجران لیبی را نیز اجرایی کرده‌اند.

نظرات بینندگان