arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۲۶ دی ۱۳۹۶

فتاح: حق نداریم چون منتقد دولتیم هرچه دلمان خواست علیه‌ش بگوییم

سیدپرویز فتاح، رییس کمیته امداد گفت: تعریف خبر خوب جزو بدیهیات است و در واقع طبق تعریفی هم که در قرآن آمده می‌دانیم خبر خوب چیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیدپرویز فتاح، رییس کمیته امداد در همایش «خبر خوب»  گفت: تعریف خبر خوب جزو بدیهیات است و در واقع طبق تعریفی هم که در قرآن آمده می‌دانیم خبر خوب چیست.

وی افزود: نظام اسلامی باید در دنیا خبرخوب تعریف کند و الگو بسازد. ما باید در تولید اخبار با صداقت رفتار کنیم و الگوی دیگران باشیم و خبر نادرست نباید پخش شود و اشکال هم همین است. گاهی بنده با دولت زاویه دارم و آیا این درست است که تمام صحبت‌های من در نقد دولت به کار گرفته شود؟ دولت در چارچوب نظام است و باید از دولت دفاع کرد. حالا اگر ما با دولت در دنده‌‌ای دیگر افتاده‌ایم آیا امکان ندارد خبر خوب هم از قول من و از دولت پخش شود؟

رئیس کمیته امداد عنوان کرد: این منطق را قبول ندارم ما تابع رهبر هستیم و از کارهای خوب دولت طرفداری می‌کنیم و باید در این موضع باقی بمانیم.

فتاح ادامه داد: یاد گرفته‌ایم دیانت مثل سیاست است و اجازه نداریم وقتی یقین نداریم حرفی بزنیم. قبول دارم که در هر کجای نظام ممکن است اشکالاتی باشد، اما کارهای خوب هم وجود دارد و نمی‌شود فقط نیمه خالی لیوان را دید. بلکه مثبت دیدن زودتر نتیجه می‌دهد.

رئیس کمیته امداد گفت: آمار اشتباه دادن بلای کشور است و معلوم نیست این آمارهایی که ذهن مردم را خراب می‌کند از کجا درمی‌آید و به چه منطقی این آمارسازی‌ها می‌شود؟ به گفته رهبری دستکاری در آمار گناه کبیره است، هر آماری که اعلام می‌شود چه از سوی مسئولان و چه رسانه‌ها در قبال آنها مسئولیت داریم.

فتاح افزود: به اندازه‌ای که عمل می‌کنیم باید تبلیغ کنیم و در کشور نیاز به سعه‌صدر داریم با زود برآشفته شدن و تحمل نکردن نه تنها بزرگ نمی‌شویم، بلکه کوچک می‌شویم تندی و توهین کردن و پرده‌دری کردن در مکتب ما نیست. مکتب، دین و رهبری ما مکتب اخلاقی شیعه است و حق نداریم هر طور که می‌خواهیم حرف بزنیم.

وی با اشاره به برخی اختلاف‌نظرها در جامعه گفت: گاهی دوری کار دست‌مان داده و آنقدر دور شده‌ایم که اینگونه با هم حرف می‌زنیم.

رئیس کمیته امداد خطاب به رسانه‌ها گفت: باید حق‌طلبی کنید، بسیاری از مردم بارها گفته‌اند وقتی مسئولان را می‌بینند از چشمان‌شان می‌فهمند دروغ می‌گویند یا راست. چون صداقت باطنی است.

فتاح با بیان خاطره‌ای از زمان وزارت خود گفت: یکی از نمایندگان مجلس از بنده سؤالی کرده قانع نشد، از کمیسیون به صحن رسید آن نماینده خیلی تند انتقاد می‌کرد و بنده در همان زمان گفتم اگر اشتباهی نکرده‌ بودیم، اینگونه نمی‌شد. این سؤال جزای دنیایی من است و من با اقرار کوچک نمی‌شوم.

وی گفت: شما باید الگوی صداقت باشید و در دنیا الگوسازی کنید و بگویید رسانه‌ای داریم که بر محور فضیلت و اخلاق رفتار می‌کند. رسانه‌های خارجی اینگونه نیستند. حتی رسانه‌های CNN و فاکس‌نیوز که حرفه‌ای هستند در مورد عربستان و فجایع آن در یمن حرفی نمی‌زنند چون عربستان همه آنها را خریده است.

رئیس کمیته امداد افزود: انتظار داریم رسانه‌ها طرفداران محرومان باشند چرا که آرمانگرایی در حمایت از محرومان، یتیمان و نیازمندان است نه اینکه فقط از سیاست بگوییم. این صحبت‌ها برای یک زلزله‌زده کمکی نمی‌کند.

فتاح تصریح کرد: بخشی از مردم ما در فقر و زحمت هستند باید به آنها برسیم و مردم‌داری کنیم.

وی پیشنهاد داد: رسانه‌ها گفتمانی برای دفاع از محرومان تشکیل دهند و سیستمی ایجاد شود که خود رسانه‌ها هم نقد شوند.

رئیس کمیته امداد در مورد اختلاف‌های چپ و راست و سیاسی در کشور گفت: چه چپ و راست باشیم، همه ادیان و اقوام در کشور در یک کشتی هستیم و سرنوشت‌مان به هم گره خورده است حساب منافقین و داعشی‌ها روشن است اما بقیه یک سرنوشت داریم و نباید اشتباه کنیم.

فتاح در پایان گفت: خبر خوب مشخص است و چون شما تعریفش را بهتر می‌دانید به آن باور دارید پس با همان دل‌تان پیش بروید، قلم در دستان شما است و راه را می‌شناسید.

نظرات بینندگان