arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۶

دمشق: در مذاکرات آتی وین شرکت می کنیم

'فیصل المقداد' معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد که هیات نمایندگی دولت این کشور در مذاکرات آتی صلح سوریه در وین (اتریش) شرکت می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'فیصل المقداد' معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد که هیات نمایندگی دولت این کشور در مذاکرات آتی صلح سوریه در وین (اتریش) شرکت می کند.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری المیادین، مقداد افزود: نمایندگان دولت سوریه در مذاکرات وین که قرار است روزهای 25 و 26 ژانویه (پنجم و ششم بهمن ماه) برگزار شود، شرکت می کند.
وی با بیان این مطلب که تحرکات ترکیه، نگرانی های ما را برانگیخته است، نسبت به هرگونه اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه هشدار داد.
معاون وزیر امور خارجه سوریه افزود: نیروهای پدافند هوایی سوریه باردیگر قدرت خود را بازیافته و آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوز هوایی ترکیه هستند.
وی اضافه کرد: تحرکات نظامی آنکارا، وضعیت آن را به عنوان یکی از ناظران روند حل بحران سوریه، پیچیده تر می کند، چرا که (ترکیه) در نقش یک گروه تروریستی علیه سوریه ظاهر می شود.
استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، روز چهارشنبه دولت و معارضان سوری را برای برگزاری دور جدید مذاکرات صلح سوریه در وین، فراخواند.
بر اساس بیانیه نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه؛ دور جدید مذاکرات صلح سوریه بر مسائل مربوط به (تدوین) قانون اساسی این کشور متمرکز خواهد بود.
در حالی دی میستورا از نمایندگان دولت و معارضان سوری برای حضور در مذاکرات جدید در وین دعوت کرده که قرار است 29 و 30 ژانویه (9 و10 بهمن ماه) ماه کنفرانس گفتگوهای ملی سوریه در سوچی روسیه برگزار شود.
کنفرانس ملی سوریه به منظور گفت و گو برای حل بحران این کشور در شهر سوچی برگزار خواهد شد.
نمایندگان دولت سوریه و مخالفان تاکنون هشت دور مذاکره در ژنو (سوئیس) برگزار کرده اند که دور پایانی آن 28 نوامبر (هفتم آذر 96) آغاز و 23 آذر ماه بدون دستیابی به نتیجه ملموسی به کار خود پایان داد.

برچسب ها: دمشق
نظرات بینندگان