arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۶

آتش‌نشانی: خانواده شهدای پلاسکو تحت پوشش اداره امور ایثارگران شهرداری قرار می‌گیرند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در حاشیه مراسم سالگرد شهدای پلاسکو گفت: به دنبال پیگیری‌های انجام شده، به زودی این خانواده‌ها تحت پوشش اداره امور ایثارگران شهرداری تهران قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، مهدی داوری در حاشیه برگزاری مراسم اولین سالگرد شهدای حادثه پلاسکو اظهار کرد: یک سال از حادثه تلخ پلاسکو می‌گذرد و ما جوانان عزیزی را در این حادثه از دست دادیم و این اتفاق همه را متاثر کرد. تحمل این فقدان دشوار است و برای خانواده این عزیزان از خداوند طلب صبر دارم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آخرین پیگیری‌های او برای اینکه خانواده شهدای پلاسکو تحت پوشش بنیاد شهید یا اداره امور ایثارگران شهرداری تهران قرار گیرند، به چه نتیجه‌ای رسیده است، گفت: بحث اداره امور ایثارگران که مربوط به داخل مجموعه شهرداری است را پیگیر هستم و امیدوارم به زودی خانواده شهدای پلاسکو تحت پوشش قرار گیرند. در مورد بنیاد شهید نیز یکی از اصلی‌ترین کارهای من از زمان حضور به عنوان مدیرعامل، پیگیری همین موضوع است و امیدوارم که این مسئله به نتیجه برسد.

وی در مورد برخی الزاماتی که گفته می‌شود برای تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتن خانواده‌های شهدای پلاسکو باید انجام شود، گفت: برای همین موضوعات پیگیر هستم و مکاتباتی صورت گرفته است. البته بحث قانونی در این زمینه وجود دارد و به هر حال ما نمی‌توانیم فراتر از قانون اقداماتی انجام دهیم.

داوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایمنی برای ساختمان جایگزین پلاسکو مورد اهمیت قرار می‌گیرد؟ اظهار کرد: نه فقط برای ساختمان جایگزین پلاسکو، بلکه برای هر ساختمان شش طبقه و بالاتر و یا هر ساختمان تجاری دیگر الزاما باید طرح‌ها و دستورالعمل‌های سازمان آتش نشانی مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در مورد اینکه گفته می‌شود ساختمان تجارت جهانی فردوسی که برخی از کسبه پلاسکو در آن حضور دارند، نیز مشکلاتی از نظر ایمنی دارد، اظهار کرد: در حال حاضر از جزئیات آن اطلاع دقیقی ندارم، اما اگر این ساختمان ناایمنی داشته باشد، حتما پرونده آن در سازمان آتش‌نشانی وجود دارد و کارشناسان ما نه تنها به این ساختمان بلکه تمام ساختمان‌های تجاری و صنعتی شهر مراجعه و وضعیت ایمنی را ارزیابی می‌کنند.

نظرات بینندگان