arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶

22 میلیارد دلار، ارزش بازار هوش مصنوعی تا سال 2025

سال 2017 را می توان دوره شکوفایی هوش مصنوعی دانست. کارشناسان حوزه آی تی پیش بینی کرده اند بازار هوش مصنوعی تا سال 2025 بیش از 22 میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ساندار پیچای، مدیرعامل اجرایی گوگل در مصاحبه ای خطر هوش مصنوعی را همانند آتش یا الکتریسیته توصیف کرد که در عین مفید بودن می تواند ضرر و زیان زیادی به انسان وارد کند.

بدون شک می توان گفت 2017 سال هوش مصنوعی بود. نه تنها شاهد تولد «Bixby» بودیم، بلکه دستیاران مبتنی بر هوش مصنوعی از قبیل الکسا و گوگل اسیستنس از طریق طراحی اسپیکرهای هوشمند هم توانستند به این مسیر راه پیدا کنند.

پیش بینی می شود هوش مصنوعی طی چند سال آینده به طور قابل توجه ای رشد پیدا کند و ارزش جهانی بازار هوش مصنوعی تا سال 2025 به بیش از 22 میلیارد دلار برسد. اگرچه در حال حاضر بیشتر تولیدکنندگان به هوش مصنوعی تکیه دارند اما به زودی شاهد حضور این فناوری در ابعاد دیگر زندگی مان خواهیم بود.

ساندار پیچای معتقد است چنین تکنولوژی بزرگی نیاز به احتیاط های بیشتری دارد. وی در یکی از مصاحبه های اخیر خود بیان کرد، هوش مصنوعی یکی مهم ترین ابزارهای بشر محسوب می شود.

پیچای در ادامه سخنانش اظهار داشت، هوش مصنوعی همچون بزرگترین اختراعات انسان یعنی آتش یا الکتریسیته است که در عین خوب و مفید بودن می تواند جان آن ها را بگیرد. در حقیقت هرچند آتش به نفع انسان هاست، اما نباید از خطرات یا جنبه های منفی آن غافل شد.

منبع: کلیک

برچسب ها: هوش مصنوعی
نظرات بینندگان