arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶

تحلیل عوامل شکل‌گیری تجمعات خیابانی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی کارشناسی حوادث اخیر در کمیسیون متبوعش با حضور وزیر اطلاعات خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دستور کار امروز (سه شنبه) سوم بهمن گفت: جلسه امروز با دستور بررسی کارشناسی حوادث اخیر کشور به صورت تخصصی با حضور دستگاه‌ها، معاونین و کارشناسان وزارت اطلاعات برگزار شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه مطرح شد که دشمن با همه ظرفیت‌های خود به دنبال براندازی است و پیاده سوار خود را در داخل فعال می‌کند.

وی تصریح کرد: طرح براندازی نظام مربوط به امروز و دیروز هم نیست، مربوط به چهل سال گذشته است. دشمن در این طراحی‌های خود جناح‌ سیاسی و قومیت و پیروان مذاهب را از هم تفکیک نمی‌کند بلکه همه ملت ایران و نظام را هدف قرار داده‌اند.

این نماینده مجلس در مجلس دهم افزود: از سوی دیگر مشکلات و عوامل داخلی در حوزه‌های پولی – مالی، حوزه اقتصادی، حوزه تولید و حوزه اشتغال وجود دارد. دشمن قادر به اقدام در داخل نیست بلکه موج‌سواری می‌کند و تلاش می‌کند با تحریک مردم و فشار بر مردم پیاده سوار خود را فعال کند.

نقوی حسینی ادامه داد: لازم به توضیح است در جلساتی که کمیسیون به طور تخصصی به حوادث اخیر پرداخت، روند شکل‌گیری اعتراضات، عوامل زمینه‌ساز، ورود نیروهای معاند و معترض، شکل گیری آشوب، ورود نیروهای امنیتی و انتظامی، نحوه عمل دستگاه‌ها در این حادثه، حضور خودجوش مردم در بازگرداندن آرامش به جامعه و بالاخره عوامل زمینه‌ساز که همچنان باقی است به طور کامل تجزیه و تحلیل شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسه، پیشنهاد شد کمیته‌ای با عنوان کمیته فضای مجازی نیز در کمیسیون تشکیل شود. همچنین گزارش کمیسیون نیز در آینده تهیه و تقدیم هیأت رئیسه خواهد شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان