arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶

لاریجانی: کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی ربطی به FATF ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطاری گفت: مساله FATF با کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی متفاوت است و ربطی به هم ندارد.

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در جریان بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی در اخطاری با استناد به اصول قانون اساسی اظهار کرد: براساس اصول قانون اساسی هرگونه سلطه‌جویی نفی می‌شود و باید استقلال کشور حفظ و تعهدی به کشورهای سلطه‌گر مانند آمریکا داده نشود چراکه این کشورها همواره اتهام می‌زنند.

وی افزود: آمریکا اخیرا به حزب‌الله اتهام وارد کرده که مواد مخدر قاچاق می‌کند و این موضوع در راستای معاهده کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی که ما قصد داریم به آن بپیوندیم تلقی می‌شود.

نماینده شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حقوق معاهدات یعنی در کنوانسیون که منظور کنوانسیون وین است، سه شرط مطرح شده که با روح کنوانسیون مغایرت نداشته باشد و لذا ایران نباید به این کنوانسیون بپیوندد.

حاجی‌دلیگانی افزود: در نامه‌ای که آقایان سیف، طیب‌نیا و ظریف در تاریخ ۱۳/ ۵/ ۹۵ نوشتند و تقریبا از امضا و تعهدشان اظهار پشیمانی کرده‌اند، نشان دهنده این است که کار اشتباهی بوده و نباید به این لایحه رای دهیم.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که اداره جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: آنچه شما می‌گویید آقایان نامه نوشتند، مربوط به FATF است و ربطی به این مساله ندارد.

رییس قوه مقننه افزود: در حال حاضر آمریکا، حزب‌الله و حماس را تروریست معرفی می‌کند که ایران این موضوع را قبول ندارد. در لایحه هم ذکر شده افراد یا گروه‌هایی که برای مبارزه با سلطه استعمار و اشغال خارجی کار می‌کنند، اینها را تروریسم نمی‌دانیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: الان هم ما را تحریم می‌کنید، قبول نداریم و رسما هم گفته‌ایم که گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس و دیگرانی که برای مبارزه با استعمار کار می‌کنند را تروریسم نمی‌دانیم و جرایم سازمان‌یافته هم مانند داعش از سنخ دیگر است.

برچسب ها: لاریجانی
نظرات بینندگان