arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶

درخواست احمدی‌نژادی‌ها از وزارت کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفت نفر از اطرافیان رئیس دولت‌های نهم و دهم روز سوم بهمن ماه با ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر کشور خواستار صدور مجوز تجمع مردمی برای اعلام اعتراض به برخی روندهای جاری در کشور و انتقاد از شرایط بد اقتصادی شدند.

به گزارش ایلنا، متن این درخواست که جوانفکر آن را در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر عبدالرضا رحمانی

وزیر محترم کشور- با سلام

آزادی تشکیل اجتماعات و نقد و اعتراض به سیاست ها و عملکردها و بیان مطالبات به حق و قانونی، از حقوق مصرح در قانون اساسی است.
طی ماههای اخیر جمع کثیری از مردم در مناطق مختلف در اعتراض به برخی سیاست ها ، رفتارها ، شرایط بد اقتصادی و نحوه مدیریت بخش های گوناگون کشور، اقدام به تجمع و راهپیمایی نمودند که در مجموع از سوی مدیران سازمانهای مخاطب و همچنین نهادهای امنیتی با پاسخ و برخورد مناسبی مواجه نشدند.

طی چند هفته اخیر برخی رفتارهای نادرست و مشکوک مانند تخریب و آتش زدن امکانات عمومی و از جمله پرچم عزیز ایران ، موجب برخورد گسترده با برخی از معترضین و دستگیری تعداد زیادی از آنان گردید.

پس از این حوادث، مقامات ارشد کشور از جمله رهبری انقلاب و سران قوا، به صراحت و به طور مکرر با نفی اغتشاش گری و تخریب اموال عمومی ، بر حق آزادی اجتماعات و اعتراض به عملکردها و ضرورت توجه به آن تاکید کرده اند.

اینک در استفاده از حقوق مصرح در اصول 8 و 27 قانون اساسی ، اینجانبان بنا داریم که از مردم برای بیان نظرات و اعتراض آرام و قانونمند خود به نحوه اداره کشور توسط قوای گوناگون و برخی از سیاست ها و رفتارها به خصوص در امور اقتصادی ، قضایی و اجتماعی ، دعوت به اجتماع نماییم تا جهانیان یک بار دیگر شاهد باشند ملت بزرگ ، فرهنگ ساز و تمدن آفرین ایران که 39 سال پیش برای تحقق ارزشها و آرمانهای بلند الهی – انسانی، انقلاب شکوهمند اسلامی را برپا کرد، حقوق اساسی و مسلم خویش را ، در قالب منطق روشن انسانی و قانونی دنبال خواهد کرد.

انتظار دارد ضمن صدور مجوز ، دستور فرمایید ترتیبات لازم برای برقراری انتظامات و راهنمایی و رانندگی نیز در نظر گرفته شود.

آقای سیدعلی اصغر حسینی به عنوان نماینده تام الاختیار، برای هماهنگی های لازم معرفی می شوند.

-اسفندیار رحیم مشایی
-سیدحسن موسوی
-عبدالرضا شیخ الاسلامی
-حمید بقایی
- علی ذبیحی
- مرتضی تمدن
- علی اکبر جوانفکر

نظرات بینندگان