arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۸۹

پيشگيري از نوعي بيماري قلبي در مبتلايان به ديابت با سير

پژوهشگران مي گويند: سير با خواص شگفت انگيزي که دارد از بروز نوعي بيماري قلبي که موجب مرگ مبتلايان به ديابت مي شود، جلوگيري مي کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پژوهشگران مي گويند: سير با خواص شگفت انگيزي که دارد از بروز نوعي بيماري قلبي که موجب مرگ مبتلايان به ديابت مي شود، جلوگيري مي کند.
دکتر «وي ون کو» و همکارانش مي گويند: مبتلايان به ديابت، دست کم دو برابر ديگران در معرض مرگ بر اثر بيماري قلبي هستند. بيماري قلبي عامل مرگ 80 درصد از مبتلايان به ديابت است.
يکي از خطرناک ترين بيماريهاي قلبي براي افراد ديابتي «کارديوميوپاتي» است. اين بيماري موجب التهاب و تضعيف بافت عضله قلب مي شود.
کارديو ميوپاتي يک بيماري عضله قلب است. نام آن از ريشه «کارديو» به معناي قلب، «ميو» به معناي ماهيچه و «پاتي» به معناي بيماري است. علتهاي شناخته شده «کارديو ميوپاتي» زياد هستند و شامل بيماري عروق قلب و دريچه اي قلب مي شود. نتايج اين تحقيقات از آن حکايت دارد که سير مي تواند به کنترل ميزان زياد و غيرطبيعي قندخون در افراد ديابتي کمک کند.اين تغييرات گويا با خواص آنتي اکسيداني روغن سير مرتبط است. دانشمندان بيش از 20 ماده را در روغن سير کشف کردند که مي تواند در اين اثر نقش داشته باشد.
به گفته دانشمندان در مجموع روغن سير قابليت چشمگيري در محافظت قلب در برابر «کارديو ميوپاتي» مرتبط با ديابت دارد.
نظرات بینندگان