arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶

دادگاه استیناف برزیل محکومیت لولا داسیلوا را تایید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک دادگاه استیناف در برزیل حکم اولیه محکومیت 'لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا'، رئیس جمهوری سابق این کشور به خاطر فساد و پولشویی را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، صدور این حکم امیدهای لولا داسیلوا برای ورود به صحنه انتخابات و رسیدن به مسند ریاست جمهوری را نقش برآب کرد.
دو قاضی از سه قاضی مسوول رسیدگی به پرونده لولا داسیلوا روز چهارشنبه ضمن تایید حکم اولیه صادر شده علیه او، دوران محکومیت او را از 9 سال و نیم به 12 سال و یک ماه افزایش دادند.
حکم صادره از سوی دادگاه استیناف به معنای آن است که لولا داسیلوا از نظر قانونی فاقد صلاحیت لازم برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری برزیل در ماه اکتبر است.
لولا داسیلوا از سال 2003 تا 2010 ، زمام امور برزیل را در دست داشت.
لولا داسیلوا در واکنش به حکم دادگاه استیناف گفت، روند دادرسی کاملا انگیزه و جهت گیری سیاسی داشت و هدف آن، ممانعت از شرکت وی در انتخابات است.
داسیلوا به دریافت 540 هزار پوند (755 هزار دلار) رشوه از یک شرکت ساختمانی به نام 'او ای اس' محکوم شد. این شرکت ساختمانی حدود 20 میلیون پوند (28.42 میلیون دلار) رشوه برای عقد قراردادهایی با شرکت دولتی نفت 'پتروبراس' پرداخت کرد که بخشی از این رشوه در اختیار حزب لولا داسیلوا قرار گرفت.

منبع: ایرنا
برچسب ها: برزیل
نظرات بینندگان