arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

پادشاه اردن: چیزی که در منطقه شاهدیم یک هلال ایرانی است / عربستان در مقابل دخالت‌های ایران خطوط قرمزی قرار داده

پادشاه اردن در نشست جهانی داووس با طرح ادعاهای بی‌اساس مدعی دخالت ایران در کشورهای منطقه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پادشاه اردن در نشست جهانی داووس با طرح ادعاهای بی‌اساس مدعی دخالت ایران در کشورهای منطقه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در نشست جهانی داووس که در حال برگزاری است، مدعی شد: کشور عربستان به ریاست ملک سلمان نقش فعالی دارد و در مقابل دخالت‌های ایران و گروهک‌هایی که از آن‌ها حمایت و کشورهای عربی را تهدید می‌کند خطوط قرمزی قرار می‌دهد.

وی در ادامه با طرح این ادعا که «ایران از شبه نظامیان مسلح حمایت و دین را وارد اختلافات سیاسی می‌کند»، مدعی شد: چیزی که ما امروز شاهد آن هستیم یک هلال ایرانی است و ما در اردن استفاده از دین به عنوان یک ابزار سیاسی را رد می‌کنیم.

ملک عبدالله دوم در ادامه با هشدار دادن نسبت به وقوع جنگ مدعی شد: ایران در منطقه ما دخالت می‌کند و ما امروز به جای گسترش درگیری نیازمند گفت‌وگو هستیم و ایران استراتژی بلندمدت برای منطقه در پیش گرفته است.

پادشاه اردن در رابطه با توافق هسته‌ای ایران با اشاره به این‌که «تفاهم آمریکایی ـ اروپایی ـ ایرانی در رابطه با این توافق وجود دارد»، گفت: اردن خواهان این است که منطقه خاورمیانه خالی از سلاح هسته‌ای باشد.

به گزارش ایسنا، پادشاه اردن در حالی مدعی نقش فعال و سازنده عربستان در منطقه است که ائتلاف متجاوز عربی نزدیک به سه سال است که مناطق مسکونی یمن را بمباران و کودکان و زنان آنان را به قتل می‌رساند و مانع رسیدن کمک‌های انسانی از جمله غذا و دارو به یمن می‌شود تا جایی که این امر باعث شد اخیرا نام ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان در لیست سیاه سازمان ملل قرار گیرد.

جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار تفاهم و گفت‌وگو با کشورهای منطقه و حل مشکلات از طریق راه‌حل سیاسی بوده است.

مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران خواهان ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده و برای ریشه‌کن کردن تروریسم تلاش‌های فراوانی کرده است.

نظرات بینندگان