arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

افشاگری فیس‌بوک: نهادهای روس ۱۲۹ رویداد را درباره انتخابات آمریکا ایجاد کرده‌اند

فیسبوک اظهار کرد، نهادهای روسی طی کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا، ۱۲۹ رویداد (event) را در این شبکه اجتماعی ایجاد کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افشاگری فیس‌بوک: نهادهای روس ۱۲۹ رویداد را درباره انتخابات آمریکا ایجاد کرده‌اند

فیسبوک اظهار کرد، نهادهای روسی طی کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا، ۱۲۹ رویداد (event) را در این شبکه اجتماعی ایجاد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فیسبوک در بیانیه‌ای به قانونگذاران آمریکا اظهار کرد که ۳۳۸ هزار و ۳۰۰ حساب کاربری مختلف در فیسبوک این رویدادها را دیده و ۶۲ هزار و ۵۰۰ حساب کاربری هم اعلام کرده‌اند که در آن‌ها حاضر خواهند شد. این شرکت گفت، اطلاعاتی از اینکه کدام یک از این رویدادها برگزار شده‌اند، در دست ندارد.

بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان در ماه سپتامبر تنها اعلام کرده بود که روس‌ها "چندین رویداد" را در فیسبوک ایجاد کرده بودند.

بررسی این رویدادها نشان می‌دهد که دست‌کم تعدادی از آن‌ها تجمعات سیاسی درخصوص مسائل مختلفی از جمله مهاجرت بوده‌اند. روسیه نتیجه‌گیری آژانش‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اقدام این کشور برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ را تکذیب می‌کند.

فیسبوک این جزییات را در پاسخ به درخواست کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا، به کنگره ارائه کرد.

فیسبوک اعلام کرد که میان بازاریابی آنلاین روسیه در سال ۲۰۱۶ و کمپین دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا "هم‌پوشانی" دیده اما آن را "ناچیز" دانست. این شرکت اظهار کرد، در جایگاهی نیست که ادعای تبانی میان کمپین ترامپ و روسیه را اثبات یا رد کند.

فیسبوک پیش از این اظهار کرده بود که در حدود ۱۲۶ میلیون آمریکایی ممکن است مطالب سیاسی در حمایت از روسیه را طی دوسال اخیر در فیسبوک دیده و ۱۶ میلیون تن از آنان هم در اینستاگرام در معرض اطلاعات روسیه قرار گرفته باشند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که دیگر آنتی‌ویروس روسی "کسپرسکی" را به عنوان آنتی‌ویروس توصیه شده خود ترویج نمی‌کند.

کسپرسکی بارها ادعای مقامات امنیتی آمریکا مبنی بر جاسوسی نرم‌افزار این شرکت را تکذیب کرده است. این ادعا از جانب مقامات آمریکایی در سال گذشته موجب شد تا استفاده از آنتی‌ویروس این شرکت در آمریکا ممنوع شود.

نظرات بینندگان