arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: نام ایران در فهرست سیاه FATF حفظ شود

در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه کشورمان رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار قرار گرفتن نام ایران در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه کشورمان رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار قرار گرفتن نام ایران در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی شد.

به گزارش ایسنا، اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به وزیر خزانه‌داری کشورش از دولت آمریکا خواست تا گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را برای حفط نام ایران در فهرست سیاه این کارگروه و اتخاذ تدابیری برای محافظت از نظام مالی جهانی در برابر آنچه واشنگتن حمایت مالی ایران از تروریسم می‌خواند، تحت فشار قرار دهد.

در متن این نامه که در وب سایت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفته، آمده است: اطمینان از باقی ماندن نام ایران در فهرست کشورهای با ریسک بالا و عضو غیرهمکار و به‌علاوه اعمال مجدد اقدامات متقابل علیه این کشور، از منافع امنیت ملی آمریکا و تمامیت نظام مالی بین‌المللی محافظت خواهد کرد.

این عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه نامه خود با تکرار ادعاهای بی اساس و خصمانه واشنگتن علیه کشورمان ایران را به پولشویی و حمایت مالی از تروریسم متهم کرد و مدعی شد که این فرصتی است برای حمایت از مردم ایران در برابر نظامی که در منطقه خاورمیانه بی‌ثباتی را گسترش می‌دهد.

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) یک سازمان بین دولتی است که در سال ۱۹۸۹ با ابتکار گروه جی۷ با توجه به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پول‌شویی تأسیس شد. این سازمان در سال ۲۰۰۱ به عمل در مبارزه با تأمین مالی تروریسم گسترش یافت. دبیرخانه FATF در مقر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در پاریس مستقر است.

این گروه به‌طور مرتب یک فهرست سیاه از نام کشورهایی که مقررات مالی و پولشویی نگران کننده‌ای دارند، منتشر می‌کند. ایران و کره شمالی در فهرست منتشر شده تا سال 2015 به عنوان کشورهای خطرناک شناخته می‌شد اما باتوجه به تعهد تهران به اجرای برنامه اقدام، "اقدامات متقابل" علیه ایران به حالت تعلیق درآمد.

برچسب ها: آمریکا
نظرات بینندگان