arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

العبادی: عراق دنبال 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی است

العبادی نخست وزیر عراق گفت کشورش در تلاش برای جذب 100 میلیارد دلارسرمایه گذاری خارجی در مرحله بازسازی پساداعش و ایجاد و تقویت زیرساخت ها است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العبادی نخست وزیر عراق گفت کشورش در تلاش برای جذب 100 میلیارد دلارسرمایه گذاری خارجی در مرحله بازسازی پساداعش و ایجاد و تقویت زیرساخت ها است.

به گزارش ایرنا از رسانه عراقی العبادی در سخنانی درمجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس گفت: عراق دهها طرح برای دوران بازسازی و رفع ویرانی های جنگ آماده کرده است که منابع داخلی برای اجرای آن کافی نیست و نیاز به کمک و سرمایه گذاری خارجی دارد، مبلغ بزرگی است اما ما موفق به جذب آن خواهیم شد.
وی به برگزاری کنفرانس بین المللی بازسازی عراق در ماه آینده میلادی در کویت با همکاری بانک جهانی اشاره کرد و گفت در این کنفرانس درزمینه جذب این سرمایه گذاری ها تلاش خواهیم کرد.
حیدرالعبادی گفت عراق دومین کشور بزرگ تولید کننده نفت در سازمان اوپک است و با هدف حفظ ثبات قیمت ها، همچنان برتصمیم این سازمان در کاهش تولید پایبند خواهد بود.
چهل و هشتمین اجلاس سالانه مجمع جهانی‌ اقتصاد روز سه شنبه با سخنرانی رئیس جمهوری سوئیس به طور رسمی گشایش یافت. این کنفرانس با شرکت بیش از سه هزار تن از ثروتمندترین و قدرتمندترین مقام ها و شخصیت های جهانی‌ مانند رئیسان جمهوری، نخست وزیران و وزیران، رئیسان بانک های مرکزی، مسئولان نهادهای بین المللی و صاحبان کسب و کارهای بزرگ، امروز جمعه پایان می یابد.
در این اجلاس، نشست ها و میزگردهای مختلف و متنوعی برگزار و در حاشیه آن نیز دیدارهایی خصوصی بین سیاستمداران و مقامات اقتصادی برای بررسی مسائل روز برگزار شد.
اجلاس امسال مجمع جهانی اقتصادی با شعار 'ایجاد آینده ای مشترک در جهانی اختلاف زده' و در حالی برگزار شده که بنا به گزارش پایگاه رسمی مجمع داووس، محیط جهانی به میزان شگرفی تغییر کرده و اختلافات ژئواستراتژیک در جبهه های مختلف ظهور کرده که پیامدهای گسترده سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خواهد داشت.

برچسب ها: عراق
نظرات بینندگان