arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶

غفور جهانی: فوتبال گیلان سیاسی شده

یک پیشکسوت فوتبال استان گیلان می‌گوید: مسوولان باید کمک کنند تا راه جذب سرمایه از طریق اسپانسرها باز شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک پیشکسوت فوتبال استان گیلان می‌گوید: مسوولان باید کمک کنند تا راه جذب سرمایه از طریق اسپانسرها باز شود.

غفور جهانی از پیشکسوتان فوتبال استادن گیلان است. او در سال ۱۳۴۹ با تیم فوتبال منتخب گیلان موفق شد به قهرمانی در ایران برسد و بعدها در باشگاه‌هایی مانند استقلال بندر انزلی و ملوان بندر انزلی بازی کند و به آقای گلی ایران برسد. جهانی یکی از بازیکنانی بود که در طلایی‌ترین سال‌های فوتبال تاریخ ایران که تیم ملی با سه قهرمانی در آسیا، دو صعود به المپیک و یک صعود به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین همراه بود، حضور داشت و سهم بزرگی در این موفقیت‌ها داشت. او هم اکنون در شهر انزلی زندگی می‌کند و در شرایط خوب جسمانی به سر می‌برد.

جهانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با شرایط کنونی فوتبال استاد گیلان گفت: در تیم‌های ملوان و سپیدرود مشکلات فراوانی است. مسوولان باید کمک کنند تا راه جذب سرمایه از طریق اسپانسرها باز شود. شرایط فوتبال گیلان اصلا خوب نیست. فوتبال استاد گیلان یک مقداری سیاسی شده است. مسوولان شهر با هم سازگار نیستند. آن‌ها باید بتوانند سر یک میز بنشینند تا مشکلات استان را حل کنند.

او ادامه داد: تیم فوتبال ملوان در حال حاضر اسپانسری ندارد. صحبت‌هایی مبنی بر جذب اسپانسر شده است اما هنوز قطعی نیست. وضعیت مالی ملوان اصلا جالب نیست. سازمان‌های دولتی هیچ کمکی به تیم‌ها نمی‌کنند و متاسفانه خودشان را کنار کشیده‌اند. شورای شهر، فرمانداری و شهرداری هم باید از ملوان حمایت کنند. مردم انزلی به غیر از ملوان دیگر چه دل‌خوشی دارند.

او گفت: البته کمک‌های نماینده شهر انزلی در مجلس شورای اسلامی را نمی‌توان نادیده‌ گرفت. در حال حاضر حسن خسته‌بند خیلی به تیم ملوان کمک کرده است. امیدوارم او به حمایت‌هایش به این باشگاه ادامه دهد و برای ملوان پول بیاورد.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره شرایط تیم فوتبال ملوان بندرانزلی اظهار کرد: آن‌ها از کوچک‌ترین چیزها مثل آب‌خوردن و تغذیه بازیکنان مشکل دارند.

او در ادامه با توجه به کم بودن فاصله‌ی امتیازی بین تیم‌های لیگ دست یک، درباره احتمال صعود ملوان به لیگ برتر اظهار کرد: متاسفانه این تیم خیلی امتیاز از دست داده است و حتی در بعضی از بازی‌ها جلو بوده ولی در دقایق پایانی نتوانست امتیاز بگیرد. اما با توجه به جذب بازیکنان جدید در نیم فصل دوم و کسب پنج امتیاز از سه بازی خیلی به صعود ملوان امیدوار هستم.

جهانی در رابطه با خطر کسر امتیاز از ملوانی‌ها به دلیل بدهی تصریح‌ کرد: این موضوع به‌زودی حل می‌شود و اصلا جای نگرانی ندارد.

این بازیکن پیشکسوت اظهار کرد: من به عنوان یک گیلانی امیدوارم که سپیدرود در لیگ برتر بماند.این تیم هم از نظر مالی در مضیغه است. در کل شرایط فوتبال استاد گیلان خوب نیست.

جهانی در رابطه با گروه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: همین که ما به جام جهانی صعود کردیم خودش یک افتخار است. با این که با تیم‌های خوب و قدری هم گروه شدیم اما اگر بخواهیم می‌توانیم موفق شویم. به عنوان مثال ما در جام جهانی ۲۰۱۴ خیلی خوب برابر آرژانتین بازی کردیم اما در دقیقه ۹۰ توسط یکی از بهترین بازیکن‌های جهان گل خوردیم. بالا آمادن از گروه چیز نشدنی نیست. ما باید امیدوار به صعود باشیم.

نظرات بینندگان