arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶

رئیس فدراسیون بدنسازی: فعلاً پاورلفتینگ بانوان را شروع نکنید!

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: فعلاً پاورلیفتینگ بانوان را در سالن‌ها شروع نکنید تا من در تهران پاسخ بدهم!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: فعلاً پاورلیفتینگ بانوان را در سالن‌ها شروع نکنید تا من در تهران پاسخ بدهم!

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، ناصر پورعلی فرد در مجمع انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام لرستان بیان کرد: این استان قهرمانان ارزنده‌ای دارد و باید قدر آنان را بدانیم.

پورعلی فرد با اشاره به صحبت یکی از کاندیدا ریاست هیات در خصوص پاورلیفتینگ بانوان تاکید کرد: پاورلیفتینگ بانوان را در سالن‌ها شروع نکنید تا من در تهران پاسخ بدهم! اقدامات این کار را انجام داده‌ایم و جلسات زیادی تشکیل شده که مثل فیتنس نیاز به زمان دارد و شاید چند ماه زمان ببرد. هم اکنون در حال طراحی لباس و چگونگی حضور هستیم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام یادآور شد: مجوزهای مچ‌اندازی بانوان را بعد از دو سال تلاش گرفتیم و برای تصویب لباس حداقل 20 بار رفتیم که فدراسیون آسیایی و جهانی مخالفت کرده و دوباره تغییر دادیم که سرانجام لباس تایید شد و بعد از آن نخستین دوره را در کرمانشاه برگزار کردیم.

وی درباره مکمل‌، ویتامین و پروتئین‌ها گفت: طبق قانون وزارت بهداشت و درمان باید این‌ها در داروخانه‌ها باشد و در صورتی که باشگاه‌ها کارشناس یا پزشک تغذیه داشته باشند، می‌توانند از ویترین مکمل و پروتئین استفاده کنند.

پورعلی فرد تاکید کرد: در دنیا بحث مکمل، پروتئین و ویتامین‌ها "مارکتینگ" شده ولی اینجا مشکلاتی وجود دارد. نباید به بچه‌های مردم دارو و مواد نیروزا داده شود، چراکه دست ما امانت هستند.

رئیس فدراسیون بدنسازی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: بر هیچ کسی پوشیده نیست که رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون ما از نظر هزینه، شرایط سختی دارند. محدودیت‌هایی هم از لحاظ اسپانسر، پخش صدا و سیما و چگونگی حمایت از ورزشکاران داریم که کم‌کم در حال رفع شدن هستند.

پورعلی فرد اضافه کرد: واردکنندگان دستگاه‌ها و مکمل‌های قانونی در حق بچه‌های ما کم‌لطفی می‌کنند و انتظار داریم این افراد که به واسطه ورزشکاران ما این چیزها را وارد می‌کنند به وعده‌ها و قراردادها پایبند باشند و حق را پایمال نکنند.

وی با اشاره به درپیش بودن انتخابات ریاست این فدراسیون تاکید کرد: اگر قرار باشد باز هم در فدراسیون به فعالیت ادامه دهم، این موضوع را ساماندهی و از حقوق ورزشکاران دفاع می‌کنیم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ادامه خاطرنشان کرد: طبق آمار نزدیک به ۱۲ هزار باشگاه در سراسر کشور در حال فعالیت هستند که اگر میانگین روزی ۱۰۰ نفر برای ورزش به این باشگاه‌ها مراجعه کنند، نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر روزانه ورزش می‌کنند که آمار خوبی است.

پورعلی فرد در پایان گفت: در دهه اخیر، چهار بار پیاپی قهرمان جهان شده‌ایم که وظیفه داریم برای ادامه این روند قهرمانان را حمایت کنیم.

نظرات بینندگان