arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶

ادامه فیلم «درخشش» کوبریک با یک کارگردان جدید ساخته می‌شود

دنباله فیلم معروف «درخشش» بر اساس رمانی از «استفن کینگ» با یک کارگردان جدید به سینما می‌آید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادامه فیلم «درخشش» کوبریک با یک کارگردان جدید ساخته می‌شود

دنباله فیلم معروف «درخشش» بر اساس رمانی از «استفن کینگ» با یک کارگردان جدید به سینما می‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از ورایتی، این فیلم جدید بر اساس رمان ترسناک «دکتر اسلیپ» نوشته «استفن کینگ» ساخته می‌شود که دنباله‌ای رمان معروف و پرفروش «درخشش» نوشته ۱۹۷۷ است.

«استنلی کوبریک»، کارگردان نامدار آمریکایی در سال ۱۹۸۰ فیلمی بر اساس رمان «درخشش» با بازی درخشان «جک نیکلسون» ساخت که به موفقیت فراوانی دست یافت و حالا پس از ۳۸ سال انتظار، قسمت دوم این فیلم ترسناک و دلهره آور راهی سینما خواهد شد.

رمان «دکتر اسلیپ» که در زمان انتشار در سال ۲۰۱۳ به فهرست پرفروش‌ها راه یافت، درباره «دنی» همان کودکی است که در «درخشش» دارای قدرت ویژه دیدن اشباح بود که اکنون بزرگ شده اما هنوز گذشته و پدر قاتلش را فراموش نکرده است.

«مایک فلاناگان» به عنوان کارگردان دنباله فیلم «درخشش» انتخاب شده است، نگارش فیلمنامه فیلم «دکتر اسلیپ» را «آکیوا گلدزمن» فیلمنامه نویس برنده اسکار فیلم «ذهن زیبا» بر عهده دارد و خود «استفن کینگ» تهیه‌کنندگی آن خواهد بود.

کمپانی برادران وارنر سال گذشته از اقتباس رمان ترسناک «آن» نوشته «استفن کینگ» سود خوبی به دست آورد و این فیلم در نهایت به فروشی بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار در سینمای جهان دست یافت، درحالی که تنها ۳۵ دلار برای ساخت آن هزینه شده بود.

«استفن کینگ» خالق بیش از ‌۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. کارگردانان بزرگ به اقتباس از رمان‌های او فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند که از آن جمله می‌توان به «مسیر سبز»، «رهایی از شائوشنگ» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر»، «۱۴۰۸» به کارگردانی «مایکل هاف استروم» اشاره کرد.

نظرات بینندگان