arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶

دو طلا و ۸ برنز در انتظار کاراته ایران

در دومین روز از رقابت‌های کارته وان پاریس نمایندگان ایران به روی تاتامی رفتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخستین مسابقه کاراته در سال ۲۰۱۸ از روز گذشته با کاراته وان پاریس آغاز و تا فردا ادامه خواهد داشت. در دومین روز از مسابقات کاراته وان پاریس نمایندگان ایران در دو بخش کاتا و کومیته به روی تاتامی رفتند و در پایان سجاد گنج زاده و ذبیح اله پورشیب فینالیست شدند تا فردا برای کسب مدال طلا رقابت کنند. اباذری نیز باید فردا برای مدال برنز تلاش کند.

روز گذشته نیز در بخش کومیته مردان، امیر مهدی زاده، هامون درفشی پور، سعید احمدی، ابراهیم حسن بیگی، بهمن عسگری و طراوت خاکسار در کومیته بانوان  با شکست حریفان در جدول رپه شارژ پیروز شدند تا فردا برای مدال برنز رقابت کنند. در کاتای تیمی مردان نیز تیم ابولفضل شهرجردی، میلاد دلیخون و علی زند در دور نخست تیم فرانسه را ۵ بر صفر شکست داد اما در دور دوم ۳ بر ۲ مقابل اسپانیا شکست خورد تا فردا برای کسب مدال برنز با مالزی دیدار کند.

نتایج ملی پوشان ایران در روز دوم رقابت های کاراته وان پاریس:

* کاتا:

امیر بهادر تدین در دور نخست به مصاف سلمان الموسوی از تیم فدراسیون جهانی رفت و با نتیجه ۴ بر ۱ به پیروزی رسید، دور دوم ۵بر صفر مغلوب علی صاف اوغلو از ترکیه شد و با شکست نماینده ترکیه در دور بعد امیر بهادر تدین نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

ابوالفضل شهرجردی نیز در دور نخست ۴ بر ۱ مغلوب جیانلوکا گالو از ایتالیا شد و با شکست کاتاروی ایتالیایی شهجردی نیز از گردونه مسابقات حذف شد.

* کومیته مردان:

در وزن ۸۴- کیلوگرم، ذبیح اله پور شیب کاپیتان تیم ملی در دور نخست۱ بر صفر ابراهیما امبایا از فرانسه را شکست داد و در دور دوم پس از تساوی ۱ بر ۱ مقابل چون وو از چین با هانسکو شدن حریف پیروز شد. پورشیب در دور سوم به مصاف ایوان وسیج از کرواسی رفت و با نتیجه ۴ بر صفر به دور بعد راه یافت. پورشیب در دور چهارم نیز اوگور آکتاش از ترکیه را ۳ بر صفر شکست داد. پورشیب در دیدار نیمه نهایی مقابل حریف کهنه کار و نامدار خود ریاتارو آراگا از ژاپن معروف به گربه سیاه قرار گرفت و توانست پس از تساوی ۳ بر ۳ با قانون سنشو پیروز و راهی فینال شود. پورشیب فردا برای کسب مدال طلا به روی تاتامی خواهد رفت.

مهدی خدابخشی دیگر نماینده وزن ۸۴- کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب ایلیا گرانوسوف از روسیه شد و با شکست نمانیده روسیه او نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

کیوان بابان نیز در وزن ۸۴- کیلوگرمم در بازی نخست ۸ بر ۳ مغلوب کولیکوف از روسیه شد و او نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

احسان حیدری در وزن ۸۴- کیلو گرم در دور نخست مقابل کامران مدنی از آمریکا مغلوب شدو با شکست مدنی، حیدری از حضور در ادامه مسابقات باز ماند.

علی فداکار در وزن ۸۴- کیلوگرم در مرحله نخست مقابل والری چوباتار از اوکراین ۱ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و با شکست حریفش او نیز حذف شد.

مهدی قراری زاده نیز در وزن ۸۴- کیلوگرم ۳ بر ۲ نتیجه را به الکساندر علیف از روسیه واگذار کرد و با شکست علیف قراری زاده نیز از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن ۸۴+ کیلوگرم سجاد گنج زاده در دور نخست  چی وانگ  از چین تایپه را ۵ بر صفر شکست داد، دور دوم ۷ بر ۱ مورگان موس از آفریقای جنوبی را از پیش رو بر داشت و در دور سوم اسلوبودوان بتویچ از صربستان را ۴ بر ۱ شکست داد و در دور چهارم با شکست ۳ بر ۱ صالح اباذری راهی نیمه نهایی شد. گنج زاده در نیمه نهایی با شکست ۴ بر ۱ ایوان کلپیچ از بوسنی دومین فینالیست ایران شد تا فردا برای نشان طلا به روی تاتامی برود.

صالح اباذری نماینده وزن ۸۴+ کیلوگرم در دور نخست با شکست ۵ بر صفر رائول سناتورلی از ایتالیا به دور بعد راه یافت  و در دور دوم نیز پس از تساوی ۱ بر ۱ مقابل مورنو شپارد از هلند با قانون سنشو پیروز شد. اباذری در دور سوم اشرف اوچن از مراکش را ۳ بر ۱ شکست داد تا در یک چهارم نهایی مقابل سجاد گنج زاده قرار گیرد. اباذری در دور چهارم  با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب گنج زاده شد و با فینالست شدن گنج زاده او با شکست حریف صربستانی در جدول رپه شارژ فردا باید برای نشان برنز رقابت کند.

سامان حیدری دیگر نماینده وزن ۸۴+ کیلوگرم ایران در دور نخست مقابل  انیس ارکان از ترکیه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید، در دور دوم الکساندر شنیتسین از روسیه را ۴ بر ۱ در هانتی شکست داد. حیدری در دور سوم شاهین آتایف از اذربایجان را شکست داد اما در دور چهارم  مقابل فرانکلین مینا از اکوادو ۲ بر ۱ شکست خورد و با شکست حریفش حیدری نیز از مسابقات کنار رفت.

هادی عرب در وزن ۸۴+ کیلوگرم در مبارزه نخست هرولین نیشوجی از کوزوو را ۵ بر ۱ مغلوب کرد و در دور دوم  ماروئانه ازار از تونس را ۳ بر صفر شکست داد اما در دور سوم  مقابل الیاس کروز از فرانسه ۲ بر صفر مغلوب شد و عرب نیز با شکست حریفش از دور مسابقات حذف شد.

مهدی عاشوری در وزن ۸۴+ کیلوگرم، در رقابت نخست یاروسلاو هورنا از اوکراین را ۵ بر ۴ شکست داد، دور دوم فدل بوساگ از فرانسه را ۷ بر ۱ مغلوب کرد و در دور سوم طارق حمدی از عربستان را ۱۲ بر ۵ شکست داد. عاشوری در دور چهارم پس از تساوی ۴ بر ۴ مقابل مهدی فلالی از فرانسه در هانتی مغلوب شد و پس از صعود فلالی به فینال، عاشوری راهی جدول شانس مجدد شد اما ۸ بر صفر مغلوب جاناتان هورنه از آلمان شد و از دور مسابقات کنار رفت.

* کومیته بانوان:

مبینا کاویانی نماینده ۶۸- کیلوگرم بانوان در دور نخست خیرا بلال از فرانسه را شکست داد اما در دور دوم مقابل یوحنا نیر از آلمان ۵ بر ۱ نتیجه را واگذار کرد. با شکست نمانیده آلمان کاویانی نیز از گردونه مسابقات حذف شد.

در وزن ۶۱- کیلوگرم رزیتا علیپور در دور نخست ۲ بر صفر استفانی کاپ از سوئد را شکست داد اما در دور دوم با نتیجه ۱ بر صفر مغلوب آنا میگو از آلمان شد و با شکست آنا در دور بعد علیپور نیز از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم، حمیده عباسعلی در دور نخست ۳ بر ۱ سروس لینگل از آمریکا را شکست داد اما در دور دوم مقابل ناجه ابراهیم از فرانسه ۲ بر ۱ مغلوب شد اما با راه یابی این حریف فرانسوی به فینال عباسعلی نیز وارد جدول رپه شارژ شد که عباسعلی در بازی نخست مقابل ملتم هوکا اوغلو از ترکیه ۱ بر صفر نتیجه را واگذار کرد.

محدثه آقایی نیز دیگر نماینده وزن ۶۸+ کیلوگرم در مبارزه نخست ۳ بر ۱ مقابل گوآدولوپه کوئینتال از مکزیک شکست خورد و با شکست حریفش او نیز از گردونه مسابقات کنار رفت.

به گزارش ایسنا، کاراته وان پاریس نخستین دوره مسابقات کاراته در سال ۲۰۱۸ است و تیم ملی کاراته مردان و زنان ایران در این مسابقات حاضر هستند تا امتیازات لازم برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ جمع آوری کنند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان