arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶

شورشیان کلمبیا فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کردند

حزب فارک کلمبیا که پیشتر یک گروه مسلح شورشی بود، پس از امضای توافق صلح با دولت در سال گذشته، فعالیت تبلیغاتی خود برای انتخابات سال 2018 را آغاز کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حزب فارک کلمبیا که پیشتر یک گروه مسلح شورشی بود، پس از امضای توافق صلح با دولت در سال گذشته، فعالیت تبلیغاتی خود برای انتخابات سال 2018 را آغاز کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب فارک کلمبیا فعالیت تبلیغاتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سال 2018 با شعار 'مبارزه با فقر و فساد' آغاز کرد.
این حزب از اعضای گروه شورشی مسلح فارک تشکیل شده که در پی توافق صلح با دولت «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهوری کلمبیا در سال 2016 میلادی و تحویل سلاح هایشان به 52 سال جنگ مستمر پایان داد.
«رودریگو لوندونو» رهبر این حزب که رئیس گروه شورشی پیشین نیز بود و اکنون نامزد ریاست جمهوری است، اعلام کرد که هدف او تشکیل دولتی انتقالی است که 'زمینه را برای تولد یک کملبیای جدید آماده می کند.'
آموزش عالی رایگان، ارتقای نظام سلامت با هزینه ثروتمندان، ساخت جاده ها و خطوط برق و هزینه برای تحقیقات علمی از وعده های انتخاباتی این حزب است.
حزب فارک در کنار انتخابات ریاست جمهوری در ماه مه سال جاری میلادی(اردیبشت 97)، خود را برای معرفی 74 نامزد نمایندگی پارلمان کلمبیا آماده می کند تا بتواند کرسی هایی بیش از 10 کرسی تضمین شده در قرارداد صلح را در اختیار بگیرد.
به گزارش ایرنا، گروه فارک در اوایل شهریورماه رسما به عنوان یک گروه شبه نظامی با حضور میانجیگران برای ایجاد صلح پایدار در کلمبیا منحل شد.
یکی از شروط مقام های فارک، حضور اعضای این گروه در جامعه کلمبیا و فعالیت آن ها در صحنه سیاسی این کشور بوده است.
این گروه پس از انحلال با وجود تغییر نامش به نیروهای جایگزین انقلابی همگانی عنوان مختصر «فارک» را حفظ کرد.
دو ماه پیش گروه فارک بطور رسمی به عنوان یک حزب سیاسی قانونی برای شرکت در انتخابات های کلمبیا ثبت نام شد.
اعضای ارشد گروه فارک در حالی به دنبال فعالیت در عرصه سیاسی کلمبیا هستند که رهبران این گروه بارها دولت این کشور را به ناکامی در اجرای درست توافق نامه صلح متهم کرده اند.

برچسب ها: کلمبیا
نظرات بینندگان