arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۰

شناسایی 121 مورد وبا و فوت دو نفر در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشكی دانشگاه شهید بهشتی تاكنون 121 مورد ابتلای ثابت شده به بیماری وبا گزارش شده كه دو مورد آنها فوت شده‌اند.

احمدرضا فرسار، معاون امور بهداشتی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: «این آمار مربوط به محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی است كه شامل بخشی از تهران و شهرستان‌هاست.»

شرقی‌ترین نقطه تا غربی‌ترین نقطه كشور كه زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی قرار دارد، 170كیلومتر مربع مساحت را شامل می‌شود. همچنین بیش از 10میلیون نفر از جمعیت كشور تحت‌نظر این دانشگاه قرار دارند. به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی مساله وبا در شرایط فعلی مدیریت شده‌است اما تا زمانی‌كه‌درجه حرارت محیط به كمتر از 17درجه برسد باید تمام جوانب بهداشتی رعایت شود و همچنان در زمینه پیشگیری از شیوع وبا اطلاع‌رسانی كرد.

وی تاكید كرد: «تا زمانی‌كه دمای هوا به 17‌درجه برسد، باید مصرف سبزی‌ و سالاد خارج از خانه‌ها همچنان ممنوع باشد و برای مصرف سبزی در خانه علاوه بر رعایت مراحل شست‌وشوی پیشین، سبزیجات و مواد خام با پركلرین ضد‌عفونی شود.» فرسار تاكید كرد: «پركلرین در تمام داروخانه‌ها در دسترس است، در صورتی‌كه وجود نداشته باشد وایتكس رقیق‌شده نیز می‌تواند نقش پركلرین در ضد‌عفونی كردن را ایفا كند.»


فرسار در نشست خبری با خبرنگاران نیز در زمینه ممنوعیت آبیاری مزارع كشاورزی و زمین‌های كشت صیفی در جنوب شهر تهران گفت: «استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در این زمینه فعال شده‌اند و از آبیاری زمین‌ها با فاضلاب جلوگیری می‌كنند، همچنین تلاش‌هایی شده تا فاضلاب از دسترسی كشاورزان خارج شود.»

نظرات بینندگان