arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶

فیلم/ ولید بن طلال شاهزاده و میلیاردر سعودی آزاد شد / روایتی از بازداشت اعضای خانوادۀ سلطنتی عربستان

شاهزاده بن طلال بیش از دو ماه به همراه شماری دیگر از اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی در هتل لوکس ریتز-کارلتون شهر ریاض در بازداشت بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ولید بن طلال، شاهزاده و میلیاردر سعودی سرانجام پس از حدود دو ماه بازداشت، آزاد شد. او که در اوایل ماه نوامبر همچون دهها تن از اعضای خاندان سلطنتی، وزرا و تجار بزرگ این کشور به اتهام فساد بازداشت شده بود، سرانجام روز شنبه ۲۷ ژانویه به اقامتگاه خود در شهر ریاض بازگشت.

به گزارش «انتخاب»؛ ساعاتی قبل از آزادی، او در گفتگویی ویژه با خبرگزاری رویترز، آزادی قریب الوقوع خود را پیش‌بینی کرده بود. ولید بن طلال در این مصاحبه گفت که انتظار دارد به زودی از هرگونه اتهام تبرئه شود و دوران بازداشتش به پایان برسد.

بیش از دو ماه بود که او به همراه شماری دیگر از اعضای خانوادۀ سلطنتی عربستان سعودی در هتل ریتز-کارلتون شهر ریاض که به زندانی لوکس برای خاندان سلطنتی تبدیل شده بود، به سر می‌بردند.

این بازداشتها بخشی از برنامۀ محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی برای تثبیت قدرت خود در این کشور نفت خیز خاورمیانه بوده است.

این میلیاردر سعودی که یکی از مشهورترین بازرگانان عربستان محسوب می‌شود، در بخشی از این مصاحبه گفت: «چیزی به نام تفهیم اتهام وجود ندارد. تنها مذاکراتی بین من و دولت در موضوعات مختلف در جریان است. من اکنون نمی توانم اینجا را ترک کنم زیرا هنوز مشغول گفتگو هستیم. اما به شما اطمینان می‌دهم که در انتهای داستان قرار داریم و همکاری زیادی با یکدیگر داشتیم. من در کشورم و در شهرم هستم؛ احساس می‌کنم که در خانه‌ هستم و مشکلی در این باره وجود ندارد.»

این مصاحبه در واکنش به شایعاتی صورت گرفت که از بدرفتاری با بن طلال و انتقال او از هتل به زندان خبر می‌داد.

او در ادامۀ مصاحبه افزود: «من در تمام این مدت در این هتل بوده‌ام. همه چیز خوب بوده است. من ورزش می‌کنم، شنا می‌کنم، قدم می‌زنم، غذاهای رژیمی خودم را دارم و همه چیز خوب است. مثل خانه است. هر روز با خانواده‌ام تماس می‌گیرم. در اینجا دفتر کارم را دارم و هر روز با دفتر کار خودم هم در تماس هستم؛ هم با دفتر کار شخصی و هم با دفتر کار پادشاهی و هم با سایر نهادها. بنا بر این همه چیز خوب پیش می‌رود.»

او همچنان بر بی‌گناهی خود تاکید کرد، بازداشت خود را یک سوء تفاهم خواند و اعلام کرد که از تلاش‌های ولیعهد عربستان برای انجام اصلاحات پشتیبانی می‌کند. ولید بن طلال افزود: «مایلم در اینجا بمانم تا همه چیز کاملا حل شود.»

ولید بن طلال با اتهاماتی از جمله پولشویی، رشوه خواری و اخاذی از مقامات روبرو بود.

 

برای مشاهده دیگر ویدیوهای خبری و جذاب، از سرویس «انتخاب TV» بازدید کنید

  

نظرات بینندگان