arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶

بارش برف دو روز اخیر عقب ماندگی‌های بارشی را جبران نمی‌کند

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی تاکید کرد: عبور سامانه بارشی از کشور و بارش برف طی دو روز گذشته، بخشی از شرایط نرمال بهمن ماه کشور است و باعث جبران عقب افتادگی‌های بارشی کشور نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شاهرخ فاتح ددر مورد تاثیر بارش های برف طی دو روز گذشته در تعدادی از استان‌ها به ویژه تهران و البرز گفت: بارش برف و باران طی دو روز گذشته، شرایط نرمال و طبیعی بهمن ماه است و تصور اینکه بارش برف این روزها تاثیر شگرفی بر میزان بارش های کشور دارد، تصور درستی نیست.

وی با اشاره به کم بارشی کشور طی ماه‌های گذشته اظهار کرد: قطعا برای جبران عقب ‌فتادگی بارشی در کشوراز جمله استان تهران لازم است تا بارش‌های مداوم و بالای نرمال طی ماه‌های آتی داشته باشیم.

به گفته رییس مرکز ملی خشکسالی، شرایط نرمال بارشی در بهمن ماه تنها باعث می‌شود که عقب افتادگی بارشی در کشور تا حدی کنترل شود و وضعیت وخیم‌تر از این نشود.

فاتح در پایان اظهارکرد:  پیش از این نیز تاکید شده بود که بارش‌های بهمن ماه در بسیاری از مناطق کشور تمایل به نرمال خواهند داشت ولی این به معنای جبران کامل کم‌بارشی‌های گذشته نیست و نباید بارش برف و باران طی چند روز گذشته ، به طور اغراق آمیز بزرگ و نشانه برون رفت از بحران آبی کشور تلقی شود و در این رابطه لزوم توجه دائمی به محدودیت منابع آب کشور ضرورت دارد.

نظرات بینندگان