arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶

آمریکا در حال انتقال رهبران شکست خورده داعش به افغانستان است

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: آمریکا در حال انتقال رهبران شکست خورده داعش از عراق و سوریه به شمال افغانستان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل امروز یکشنبه هشتم بهمن‌ با «یان کوویچ» نماینده سازمان ملل در امور عراق در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

وی در ابتدا با قدردانی از اقدامات مثبت و سازنده نماینده سازمان ملل در امور عراق و تاکید بر احترام به قانون اساسی، حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی این کشور گفت: علیرغم تلاش‌های سازنده سازمان ملل، آمریکا در حال انتقال رهبران شکست خورده داعش از عراق و سوریه به شمال افغانستان است.

امیر عبدالهیان گفت: این تلاشها در جهت حفظ داعش و تروریسم می تواند برای آینده عراق، منطقه و جهان به‌شدت خطرناک باشد؛ تداوم بازی منطقه‌ای آمریکا با بهره‌گیری از داعش در افغانستان خطای راهبردی جدید کاخ سفید است.

وی افزود: برگزاری به موقع و بدون تاخیر انتخابات بخش مهمی از روند سیاسی عراق جدید  به شمار می‌رود.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با تمجید از نقش رهبران فهیم سیاسی و دینی و مردم هوشیار عراق، اظهار داشت: ما رویکرد تعامل سیاسی ریاض با بغداد را مثبت می دانیم اما تلاش های سعودی برای تاخیر در برگزاری انتخابات عراق را ادامه نقش غیرسازنده ریاض در منطقه می‌دانیم.

وی با اشاره به سفر اخیر نیچروان بارزانی به تهران، همدلی کرد، شیعه و اهل سنت در عراق را یک ضرورت خواند.

امیرعبدالهیان در ادامه با اشاره به بحران یمن و نمایش های ساختگی اتهام موشکی آمریکا به تهران که توسط ترامپ و نیکی هیلی کارگردانی می شود ،افزود: اتهامات وارده به ایران در یمن کاملا بی اساس است و تهران هیچگاه از راه حل نظامی در قبال منطقه و یمن جانبداری نکرده است 

دستیار ویژه رئیس در امور بین الملل گفت: آینده یمن متعلق به همه مردم، احزاب و گروه‌های قانونی یمنی است و از ابتدا گفته‌ایم که راه حل بحران یمن صرفاً سیاسی است.

یان کوویچ نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق با اشاره به مثبت ارزیابی کردن روند سیاسی در عراق گفت: وظیفه ما کمک به دولت و مردم عراق برای حفظ اتحاد و اجرای قانون اساسی است.

وی افزود : امیدواریم برگزاری بموقع انتخابات با حضور حداکثری عراقی ها در پای صندوقهای رای و ایجاد دولت جدید به مردم احساس سودمندی و بهرمندی بیشتر از منافع ناشی از شکست داعش را بدهد.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق با تقدیر از نقش سازنده تهران در کمک به مبارزه با تروریسم در عراق اظهار داشت: بی شک رفع  اختلافات بین بغداد و اربیل و حضور فعال همه عراقی ها به تحقق انتخابات موثر کمک می کند.

 

منبع: خانه ملت

نظرات بینندگان