arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶

العبادی: یک لشکر تروریست در سوریه آموزش می‌بیند آمریکا و روسیه کاری نمی‌کنند

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق گفت یک لشکر تروریست انتحاری درسوریه درحال آموزش هستند اما آمریکا و روسیه هیچ کاری انجام نمی دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حیدرالعبادی نخست وزیر عراق گفت یک لشکر تروریست انتحاری درسوریه درحال آموزش هستند اما آمریکا و روسیه هیچ کاری انجام نمی دهند.

به گزارش ایرنا، العبادی در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس در گفت وگویی با سی ان ان که روز یکشنبه منتشر شد و در رسانه های عراقی نیز بازتاب یافت، گفته است: نهاد اطلاعاتی عراق اطلاعات دقیق دارند مناطق امنی در سوریه وجود دارد که در آن پایگاه های بزرگ تروریست ها واقع شده است و تروریست های انتحاری را با توانمندی بالا آموزش می دهند و آماده می کنند.
وی گفت: این تروریست ها قرار است علیه کشورهایی که در جنگ علیه داعش مشارکت داشتند از جمله عراق، اقدام کنند.
العبادی در این گفت و گو همچنین از این که روسیه و آمریکا برای از بین بردن این گروههای تروریستی که هم اکنون در سوریه در حال آموزش دیدن هستند، هیچ کاری نمی کنند بشدت ابراز شگفتی کرد.
وی پرسید آمریکا و روسیه برای اقدام در این زمینه منتظر چه چیزی هستند.
در خبر درج شده در رسانه های عراقی، ذکری از ایران به میان نیامده است اما در تصویر برشی از خبر سی ان ان که این رسانه ها بازتاب داده اند، (تصویر پیوست)، تیتر مصاحبه در مورد ایران و تاکید العبادی بر عدم نفوذ ایران در عراق است.

نظرات بینندگان