arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۰

بررس دیپلمه ارشاد کتاب دکترای ادبیات را به نام خودش چاپ کرد!

هم اکنون تحقیقی درباره کردها انجام می‌دهم چون می‌خواهم ببینم چرا کردها در شمال ایران و در گیلان و مازندران حضور دارند. گذشته از این در حال انجام چند کار دیگر هم هستم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مهرنامه نوشت: دکتر منوچهر ستوده، استاد و نویسنده حوزه زبان و ادبیات فارسی در یادداشت کوتاهی با اشاره به آثار در دست انتشار، از سرنوشت یکی از کتاب‌های مرجع خود در روند اخذ مجوز در وزارت فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی گفته است که متن این یادداشت بدین شرح است:

به گزارش انتخاب به نقل از خبر، هم اکنون تحقیقی درباره کردها انجام می‌دهم چون می‌خواهم ببینم چرا کردها در شمال ایران و در گیلان و مازندران حضور دارند. گذشته از این در حال انجام چند کار دیگر هم هستم.

به تازگی خاطرات «والی» که حاکم گیلان در زمان قاجار بود را به همراه علی امیری انجام داده و برای چاپ به کتابخانه مجلس سپرده‌ایم. علاوه بر این تعدادی از اسناد پراکنده دوره قاجار را نیز استنساخ کرده و برای چاپ به ناشر سپرده‌ایم. خاطراتم را هم علی امیری جمع آوری کرده است و امیدوارم به زودی خاتمه یابد چون هر وقت که به دیدنم می‌آید مجبورم برای تکمیل آن برایش کلی حرف بزنم. خوب است زودتر تمام شود.

کتابی هم درباره بازی‌های تهران تمام کرده‌ام. آن را چند سال قبل به ناشر سپردم و او هم به وزارت ارشاد برد اما هنوز مجوز نداده‌اند. روزی برای پیگیری کار آن به وزارت ارشاد رفتم و دیدم کتابم را ورق ورق کرده و روی میز چیده‌اند و خانمی در حال خواندن آن است.

از او پرسیدم خانم چه می‌کنید؟ گفت: در حال تصحیح آن هستم و ایرادهایش را می‌گیرم. از او پرسیدم چقدر سواد دارید؟ گفت: دیپلم. من درجواب گفتم: خانم نیم قرن قبل من در اینجا دکترای ادبیات فارسی گرفتم و حالا شما دارید کتاب من را ایرادگیری می‌کنید.

خلاصه این که از آن‌جا آمدم بیرون. چند ماه بعد دیدم همان کتاب من را همان خانم بررس به نام خودش چاپ کرده است.

نظرات بینندگان