arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

آمریکا: فعلا تحریم جدیدی علیه روسیه وضع نمی کنیم

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که فعلا تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که فعلا تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، «هیتر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای با اشاره به قانون جدیدی که برای تنبیه کردن روسیه به دلیل دخالت در انتخابات 2016 ایالات متحده تصویب شده است، اعلام کرد: امروز به کنگره اطلاع دادیم که این مصوبه و اجرای آن مانع از فروش های تسلیحاتی روسیه می شود. ارزیابی ما این است که از هنگامی که این مصوبه اجرایی شده است دولت های خارجی خرید میلیاردها دلار تسلیحات روسیه را که قبلا در مورد آن برنامه ریزی یا اعلام کرده بودند، متوقف کرده اند.
دولت آمریکا تا روز دوشنبه به وقت محلی فرصت دارد تا علیه کشورهایی که در پی ارتباطات تجاری با بخش های دفاعی و اطلاعاتی روسیه هستند، تحریم هایی وضع کند.
نوئرت گفت هنوز زود است که گفته شود این مصوبه تا چه اندازه موثر بوده است. وی افزود: اگر این مصوبه موثر باشد نیازی نیست که افراد و شرکت های خاص تحریم شوند زیرا این مصوبه در واقع به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کند.
طبق قانونی که در تابستان گذشته تصویب شد، دولت ترامپ باید در مورد تحریم های روسیه گزارش هایی ارائه دهد. «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم» یا «کاتسا» دولت را ملزم می کند تا «اولیگارش های» نزدیک به دولت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را فهرست کند و گزارشی در مورد تبعات احتمالی مجازات ها علیه روسیه ارائه دهد.
دولت آمریکا اعلام کرده که بخشی از اطلاعات مورد نیاز را به اطلاع کنگره رسانده است اما هنوز مشخص نیست که این اطلاعات علنی می شود یا نه.
ترامپ که گفته خواهان روابط گرمتر با روسیه است با این قانون مخالفت کرده است.
برخی از اعضای کنگره از جمله دموکرات ها و همحزبی های جمهوریخواه ترامپ تلاش می کنند تا دولت آمریکا را متقاعد کنند که روسیه را به دلیل دخالت در انتخابات مجازات کرده و مانع از دخالت های احتمالی آتی در انتخابات شود.

نظرات بینندگان