arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

فائقی: زشت است خود را به خواب خرگوشی بزنیم/ مدیران فوتبال کاربلد نیستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون پیشین سازمان تربیت بدنی می‌گوید زشت است مدیران فدراسیون فوتبال خودشان را به خواب خرگوشی بزنند.

سعید فائقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مناقشه فوتبالی ایران و عربستان اظهار کرد: ما در این‌باره ضعیف عمل کردیم به این دلیل که ما در گذشته در آسیا هم به لحاظ کرسی جایگاه‌های اثرگذاری داشتیم و هم افرادی که در این کرسی‌ها قرار داشتند تاثیرگذار بودند اما الان دیگر این گونه نیست. به طور مثال در زمان صفایی فراهانی فردی را که به AFC معرفی می‌کردند می‌توانست رای جمع کند و برای فوتبال ایران تاثیرگذار باشد. اگر خاطرتان باشد، در زمانی که تعلیق شده بودیم، آقای صفایی فراهانی آن‌قدر تاثیرگذار بودند که ایشان را به عنوان نماینده AFC و فیفا انتخاب کردند تا کارها را انجام دهد. این را گفتم تا بگویم در آن زمان افرادی در فدراسیون فوتبال حضور داشتند که قدرتمند بودند. آقای صفایی فراهانی مدیریت جهانی و بین‌المللی را بلد بود.

او در پاسخ به این سوال که چرا الان قطری‌ها می‌توانند کاری کنند که عربستانی‌ها در کشورشان به میدان بروند اما ایران از گرفتن میزبانی بازمی‌ماند؟ گفت: دلیل این اتفاق این است که در گذشته هم مدیران ما قدر بودند هم بدنه قدرتمندی در فدراسیون فوتبال حاکم بود که می‌توانستند لایحه خوب بنویسند، خوب دفاع کنند و به موقع اقدامات لازم را انجام بدهند. اما الان وقتی می‌خواهیم یک لایحه دفاعی بنویسیم و یا فردی را به AFC بفرستیم تا از حق‌مان دفاع کند، می‌بینیم افرادی فرستاده می‌شوند که حتی شاید زبان انگلیسی بلد نباشند اما در گذشته افرادی هم‌چون آقای غفاری می‌رفتند که واقعا بلد بودند چه کار کنند. البته در گذشته مدیران ما از وزارت خارجه هم کمک می‌گرفتند تا کار را پیش ببرند. الان انگار نه انگار که باید وزارت خارجه را در جریان بگذاریم تا آن‌ها ما را بیش از پیش کمک کنند. ما در حال حاضر در ابعاد مختلف ضعیف عمل می‌کنیم و نتیجه‌اش این چیزی که می‌بینیم می‌شود.

پیش از این عزیزالله محمدی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها عنوان کرده بود برخی از مدیران فدراسیون فوتبال به خاطر گرفتن پست در AFC مقابل خواسته‌های این نهاد کوتاه می‌آیند که فائقی در این باره اظهار کرد: رییسان فدراسیون ما که اصلا پستی نمی‌گیرند که بخواهند به خواسته‌های AFC تن بدهند اما مطرح کردن این ادعاها اتهام آور است و نمی‌شود سریع درباره آن صحبت کرد اما من می‌گویم به لحاظ بین‌المللی ضعیف عمل کردیم. من الان دقیقا نمی‌دانم رییس فدراسیون ما آیا به زبان انگلیسی مسلط است که اگر خواست در AFC یک سخنرانی داشته باشد و یا یک نامه بنویسد این کار را به راحتی انجام دهد اما در گذشته مدیران ما از نظر زبان انگلیسی کاملا در سطح خوبی بودند و می‌توانستند با کمک زبان انگلیسی و تجربه‌ای که داشتند AFC را تحت تاثیر خود قرار دهند.

فائقی در پاسخ به این سوال که اگر خودش الان مسوول بود چه کاری برای حل این مساله انجام می‌داد و این که آیا با کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا موافق است یا خیر؟ گفت: کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا راه آخر است و نباید الان به آن فکر کنیم. البته من می‌گویم کناره‌گیری کاملا غلط است چرا که اگر بخواهیم این کار را بکنیم آن‌ها از خدا خواسته قبول می‌کنند و به جای ما چند تیم عربی را جایگزین می‌کنند. ما الان باید سعی کنیم از طریق استیناف و دادگاه لاهه شکایت کنیم و موضوع را پیگیری کنیم و با استفاده از افراد قوی امیدوار باشیم که رای به سود ما صادر شود. البته باید در این زمینه از توانمندی وزارت خارجه هم بهره ببریم و استفاده کنیم تا این کاری که انجام می‌دهیم نتیجه داشته باشد.

او درباره این که پیش از این علی کفاشیان عنوان کرده بود مساله میزبانی نمایندگان ایران حل شده اما در نامه منتشر شده توسط AFC نامی از ایران وجود نداشته است؟ گفت: متاسفانه این مساله را این گونه منعکس کردند و این کار زشت است. واقعا کار بدی است که خودمان را به خواب خرگوشی بزنیم. مطمئن باشید اگر اعتراض کنیم و خوب دفاع کنیم، رسیدگی می‌شود اما باید مصدق‌وار پای قضیه باشیم.

نظرات بینندگان