arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

داورزنی: با متخلفان پرونده طارمی برخورد می‌شود/ در مناقشه با عربستان منتظر گزارش فیفا هستیم

محمدرضا داورزنی در نشست خبری خود درباره مناقشات با عربستان، بیان‌ کرد: ما نخواهیم گذاشت که حقی از مردم و کشور ضایع شود و در میادین دیپلماتیک، لابی‌ها و مسائل دیپلماتیک بخواهد در این روند تاثیرگذار باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمدرضا داورزنی در نشست خبری خود درباره مناقشات با عربستان، بیان‌ کرد: ما نخواهیم گذاشت که حقی از مردم و کشور ضایع شود و در میادین دیپلماتیک، لابی‌ها و مسائل دیپلماتیک بخواهد در این روند تاثیرگذار باشد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری صبح امروز (سه‌شنبه) خود ، بیان‌ کرد: طبیعی است که حساسیت برای میزبانی باشگاه‌های کشور در ایران وجود داشته باشد و ما نخواهیم گذاشت حقی از lردم و کشور ضایع شود. در جلسه‌ای که در هیات اجرایی AFC برگزار شد، قرار بود بازی‌ها به صورت رفت و برگشت انجام شود و این در هیات رییسه نیز مطرح شد. بازی‌های ایران و جام باشگاه‌های آسیا نیز باید به صورت رفت و برگشت برگزار شود. عربستان با یارگیری‌هایی که انجام داد و امارات را نیز با خود همراه کرد، شرایط ایران را ناامن جلوه داد و همین دلیل باعث شد که از طرفی فیفا شرکتی برای بررسی امنیت در کشورهای میزبان سفر کنند و به ایران نیز ناظری فرستاده شد.

او در ادامه‌ افزود: ما نیز در باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس ، تراکتورسازی و فدراسیون فوتبال جلساتی را برگزار کردیم که باید سفت و سخت از این موضوع دفاع کنیم و نگذاریم حقی از کشور ضایع شود. گزارشی که از سوی ناظر فیفا اعلام شده است، باید به صورت کتبی اعلام شود تا همه بدانند که ایران از نظر امنیتی هیچ مشکلی ندارد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه‌ ‌اضافه کرد: ما به عنوان وزارت ورزش و جوانان در کنار فدراسیون و باشگاه‌ها هستیم و از حق خود دفاع خواهیم کرد تا میزبانی در کشور خودمان برگزار شود و کشور ثالثی وجود نداشته باشد. ما نمی‌خواهیم در این قضیه ورود مستقیم داشته باشیم و حرف ما این است که AFC و فیفا اجازه ندهند دولت و سیاست در این موضوع دخالت کنند. فدراسیون فوتبال نیز به دنبال گرفتن حق خود است و ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد.

داورزنی در ادامه‌ بیان‌ کرد: درخواست باشگاه‌ها این است که تصمیم مصوب در کمیته‌ اجرایی AFC در دو ، سه ماه گذشته اجرا شود و گزارش ناظر از شرکت ایرلندی نیز برای ما به صورت کتبی اعلام شود تا همه کشورها بدانند ایران مشکل امنیتی ندارد.

وی با اشاره به برگزاری دیدارهای جهانی و آسیایی به میزبانی ایران، خاطر نشان کرد: کشور ما میزبان مسابقات آسیایی و جهانی بوده و چندین بار نیز تیم‌های آمریکایی در ایران حضور داشته‌اند و هیچ گونه مشکل امنیتی در این زمینه وجود نداشته است. انتظار ما از AFC و فیفا این است که تصمیمی بگیرند که مبتنی بر شعاری است که سر می‌دهند و سیاست ها و لابی‌ها نتواند روی تصمیمات فیفا و AFC اثرگذار باشد. اینفانتینو نیز سفری به ایران خواهد داشت و امیدواریم که تصمیمات منطقی بگیرد تا حقی از کشور ما ضایع نشود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره مهدی طارمی نیز، بیان‌ کرد: ما نمی توانیم در اموارت داخلی باشگاه‌ها دخالتی داشته باشیم و باشگاه‌ها باید استقلال خود را حفظ کنند. فدراسیون، کمیته‌ اخلاق و صیانت باید در این قضیه وارد شوند و بررسی کنند. طبیعی است که در مورد باشگاههایی به نوعی وزارت ورزش و جوانان نسبت به آنها مسئولیت دارند حساسیت ما بیشتر است تا رعایت قوانین و اصول حرفه‌ای در آن رعایت شود. حتما با متخلفان برخورد خواهیم کرد و فرقی نمی‌کند که چه باشگاهی است. بعد از سفر اردوغان به ایران و همچنین سفر جهانگیری به ترکیه این اتفاق حل شد و سلطانی فر و سایر دوستانش درباره طلب چهار میلیاردی ریزه ‌اسپور با اردوغان صحبت کردند و این مشکل با وساطت اردوغان و سلطانی فر حل شد.

او در ادامه‌ افزود: این مسائلی که در رسانه مطرح می‌شود واقعا به نفع فوتبال و ورزش کشور نیست و امیدواریم که کمیته‌ اخلاق و کمیته‌ انضباطی فدراسیون این مسائل را دنبال کنند و با متخلفان در هر رده و مسئولیتی که است به صورت جدی برخورد شود. باید در رفتارمان با مجامع بین‌المللی، AFC ، فیفا و سایر نهادهای بین‌المللی صادقانه عمل کنیم و اگر فردی چه مدیر و چه بازیکن بر خلاف واقع عمل کرد، باید با او برخورد شود. چرا که این افراد به عنوان نماینده ایران هستند و باید رعایت اصول را داشته باشند. ما به عنوان یک کشور مسلمان که ادعای شیعه بودن را داریم باید بیشتر از دیگران این مسائل را رعایت کنیم. در حال‌ حاضر نیز نمی‌توان درباره این مسائل قضاوت کرد که چه کسی دروغ می‌گوید و چه کسی حقیقت را بیان می‌کند، اما سلطانی فر و وزارت ورزش و جوانان این حساسیت را دارند و این موضوع را پیگیری خواهند کرد تا چهره‌ای که از ایران و ورزش ایران در مجامع بین‌المللی است پاک و منزه باشد و به حیثیت کشور لطمه‌ای وارد نشود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره جانشین علی اکبر طاهری در هیات مدیره پرسپولیس، خاطر نشان کرد: طبیعی است که مسئولیت انتخاب فرد بر عهده سلطانی فر است . ان‌شاء‌الله که این اتفاق رخ خواهد داد و من در این زمینه مسئولیتی ندارم.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه‌ این نشست، درباره سرپرست فدراسیون تیروکمان نیز، بیان‌ کرد: هفته‌ آینده سرپرستان یکی، دو رشته مانند گلف و تیروکمان انتخاب می‌شوند چرا که رییس فدراسیون گلف، رییس خزانه داری کمیته المپیک است و تا هفته‌ آینده سرپرست را انتخاب می‌کنیم. سرپرست فدراسیون تیروکمان نیز در هفته‌ آینده معرفی خواهد شد. با توجه به این که اساسنامه فدراسیون تیروکمان مشکلاتی داشت و به تایید دولت نرسیده بود، دوستان پیگیری‌های لازم را انجام دادند تا اساسنامه را تکمیل کنند و ما بر اساس آن اساسنامه انتخابات را در زمان مقرر برگزار خواهیم کرد.

داورزنی درباره بحث تعلیق فدراسیون کشتی که بسیار نیز جدی است و از سوی برخی افراد در داخل کشور باعث می‌شود این مساله جدی‌تر شود نیز، بیان‌ کرد: باید از این منظر نگاه کنیم که به هر بحثی که شرایط ما را در عرصه بین‌المللی به خطر می اندازد به صورت جدی نگاه کنیم و از این قضیه بی خیال عبور نکنیم. مسابقه علیرضا کریمی و حریفش در دستور کار کمیته‌ مربوطه اتحادیه جهانی قرار گرفت و آن کمیته‌ نیز باید بررسی‌هایی را انجام دهد که چرا این کشتی گیر به حریف خود باخته است. قرار شد بعد از تعطیلات کریسمس کمیته‌ اتحادیه جهانی تشکیل جلسه دهد و این قضیه بررسی و تصمیم گیری‌ها لحاظ شود. البته اتحادیه جهانی کشتی به صورت شفاهی بحث‌هایی را با خادم داشته است، اما بحث دیگر ما از سوی IOC است. اتفاقاتی که بعد از واکنش نتانیاهو رخ داد، باعث شد که برخی در داخل کشور عکس العمل‌هایی داشته باشند و این عکس العمل‌ها مورد بررسی قرار گرفته است و تبدیل به یک جریان سیاسی شده است و طبیعی است که IOC در این قضیه ورود و به دنبال خروج ما از کشتی باشد. البته در فضای مجازی فیلم‌ها و عکس‌هایی منتشر می‌شود که همین باعث می‌شود که این مساله در فضای گسترده تری منعکس شود و این که بگوییم تعدادی از داخل و از درون خانواده‌ کشتی خوراک خبری می‌دهند خیر. ما به دنبال این هستیم تا حقی از کشتی ضایع نشود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره حمایت این وزارتخانه از تیم‌ ‌ملی فوتبال و همچنین بودجه ویژه‌ ۱۰ میلیاردی که قرار بود به این فدراسیون داده شود، گفت‌: وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال حمایت می‌کند و ما در کنار این فدراسیون خواهیم بود تا برنامه‌های خود را اجرا کنند. ما رابطه بسیار خوبی با فدراسیون فوتبال و مهدی تاج داریم و جلسات متعددی را با تاج برگزار می‌کنیم تا در زمینه اجرای برنامه‌ها با دغدغه‌ای مواجه نباشد. طبیعی است که آن چه که فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی کرده است را اجرایی خواهیم کرد. سیاست ما حمایت جدی از تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران است و تا به امروز نیز بودجه‌ای که برای فدراسیون‌ها در نظر گرفته شده است، ۶۰ درصد آن تعلق گرفته است، اما درباره فدراسیون فوتبال ۱۰۰ درصد و یا حتی شاید بیشتر از آن پرداخت شده است. ما در وزارت ورزش و جوانان و دولت بحث حمایت از تیم‌ ‌ملی را داریم. در جلسه دیروز (دوشنبه) بحث دو اردوی تدارکاتی به درخواست فدراسیون فوتبال را تصویب کردیم.

داورزنی درباره بودجه ویژه‌ ۱۰ میلیاردی نیز، بیان‌ کرد: وزارت ورزش و جوانان به دنبال این است تا در جهت اجرای برنامه‌ها و کمپ‌ها این اتفاق رخ دهد.

در ادامه داورزنی در پاسخ به این سوال که اگر کارلوس کی‌روش بخواهد با یک تیم بزرگ دیدار تدارکاتی داشته باشد، بیان‌ کرد: راجع‌ به نظرات و تصمیمات کارلوس کی‌روش فدراسیون فوتبال تصمیم می‌گیرد و ما نیز در کنار فدراسیون فوتبال هستیم.

داورزنی در ادامه‌ این نشست، درباره تعداد قطعی رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی جاکارتا ، بیان‌ کرد: ما در این زمینه دو رویکرد داریم، نخست این که برخی از رشته‌ها برای حضور در این میادین با هدف کسب تجربه شرکت خواهند کرد و رویکرد دیگر ما حضور رشته‌هایی است شانس بیشتری برای کسب مدال دارند. جلساتی در یک یا دو ماه گذشته برای فدراسیون‌هایی برگزار شد که تصمیم قطعی برای حضور آنها نگرفته بودیم. مانند فدراسیون تنیس، اسکواش، سوارکاری، بولینگ و بیلیارد و در کنار این‌ها نیز رشته‌هایی مطرح شد که از هشت شرکت کننده حاضر شاید تنها شانس یک مدال برنز باشد، فدراسیون‌ها در این جلسات نکاتی را مطرح کردند و با همکاری کمیته ملی المپیک و با توجه به حساسیتی که ما در این رابطه داریم که کاروان پر باری را داشته باشیم ، تلاش کنیم تا کاروان کیفی خوبی به این رقابت‌ها اعزام کنیم. تقریبا با فدراسیون‌های مدنظر جلساتی را برگزار کرده‌ایم و از هفته‌ آینده تعداد قطعی رشته‌ها و ورزشکاران در برخی از رشته‌ها را اعلام خواهیم کرد.

محمدرضا داورزنی درباره اساسنامه فدراسیون پارالمپیک نیز بیان‌ کرد: دوستان ما در پارالمپیک، وزارت ورزش و جوانان و دولت نسبت به این موضوع حساسیت دارند و جلسه‌ای راجع‌ به اساسنامه پارالمپیک به دلیل این که در شرف تنظیم نهایی در کمیسیون مربوطه است، داشتیم. سوالاتی وجود داشت که امروز پاسخ آن داده خواهد شد چرا که ما می دانیم اساسنامه المپیک و پارالمپیک در دست بررسی در دست دولت است برخی از واژه‌ها هستند که باید تعریف درستی از آنها شود تا ما در آینده در پارالمپیک و المپیک دست بسته نباشیم. اگر در حال‌ حاضر حساسیت خود را بیشتر کنیم بهتر است، چرا که در آینده دچار مشکل نخواهیم شد. امروز (سه‌شنبه) نیز جلسه‌ای را با حضور سلطانی فر و مسئول کمیته پارالمپیک خواهیم داشت تا تکلیف اساسنامه پارالمپیک مشخص شود و پس از آن نیز اساسنامه کمیته ملی المپیک تصویب شود.

او در ادامه‌ خاطر نشان کرد: ما سه مجمع انتخاباتی پیش رو داریم. دو انتخابات برای فدراسیون جانبازان و معلولان و پارالمپیک است، دیگری نیز انتخابات فدراسیون پرورش اندام تا تکلیف این سه حوزه نیز مشخص شود.

داورزنی درباره عضویتش در هیات رییسه جهانی فدراسیون والیبال و ادامه‌ همکاری در این سمت، بیان‌ کرد: من دو، سه مسئولیت در والیبال دارم که ربطی به فدراسیون نداشته است و مکانیزم انتخابی آن متفاوت است. ان‌شاء‌الله همه با هم کمک کنیم کنار رییس فدراسیون والیبال باشیم و از والیبال حمایت کنیم تا در آسیا و جهان والیبال روند پیشرفت خود را طی کند.

وی درباره نگاه حمایتی وزارت ورزش و جوانان در رشته کاراته و خانه کاراته که بارها قول آن داده شده است، گفت‌: سالن کبکانیان معمولا در اختیار کاراته قرار دارد، اما با توجه به این که تعداد رده‌های سنی این رشته زیاد است این امکانات برای کاراته کم است. سالن افراسیابی نیز چندین سال است که در اختیار جودو قرار داشته است و در حال‌ حاضر نیز یکی از سیاست های ما این است که وزارت ورزش و جوانان به جودو و کاراته و رشته نابینایان و کم بینایان کمک کند تا برنامه‌های خود را در آزادی اجرا کنند و به یک ثبات برسند. در کنار سالن ۱۲ هزار نفری آزادی یک سالن تمرینی وجود دارد که کاراته از این سالن استفاده می کرده است و جودو نیز علاوه بر سالن افراسیابی از این سالن استفاده می‌کند. در حال‌ حاضر فدراسیون کاراته به دنبال این است تا این سالن به صورت تمام وقت در اختیار آنها قرار بگیرد و بتواند برنامه‌های خود را اجرایی کند. سلطانی فر نیز در این زمینه نظر مثبت دارد. با تغییرات و تحولاتی که در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به وجود آمده است به دنبال آن هستیم تا این سالن تمرینی تا زمان مشخص شدن خانه کاراته در اختیار آنها قرار داشته باشد تا با یک ثبات و آرامش تا بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک تمرینات خود را ادامه‌ دهند.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد انتخاب مجدد رسول خادم به عنوان سرمربی کشتی بیان‌ کرد: کمیته‌ فنی فدراسیون انتخاب خادم را بررسی کرده است و در خصوص وضعیت کشتی آزاد این تصمیم گرفته شده است تا از تجربه خادم استفاده کنند. موفقیت‌های کشتی در بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک ۲۰۲۰ مهم است و طبیعی است که خادم نیز حساسیت‌های لازم را دارد که تمام قد وارد این موضوع شده است. این انتخاب تصمیم کمیته‌ فنی بوده است و ما نیز به این تصمیم احترام می گذاریم. البته خادم به بنی تمیم تفویض اختیار کرده است تا در امور جاری فدراسیون خللی وارد نشود.

داورزنی در ادامه‌ درباره امتیازاتی که به فدراسیون بسکتبال عراق داده شده است، خاطر نشان کرد: امنیت عراق، امنیت ما است. ناامنی این کشور ناامنی ایران است. ما باید به این قضیه به شکل کلی نگاه کنیم و این که ایران نسبت به عراق حساسیت دارد و تلاش می‌کند پیوند عمیق تری بین دو کشور شکل بگیرد. هر کاری که لازم باشد برای ثبات و آرامش در کشور عراق انجام خواهیم داد، اما ما برای ارتقای خودمان باید تلاش کنیم و در عرصه رقابت باید ارتقای کشور مهم باشد. رقابت در میادین آسیایی و بین‌المللی در جای خود قرار دارد و ما در این عرصه به عراق به صورت یک رقیب نگاه خواهیم کرد. فدراسیون بسکتبال نیز باید بررسی کند ما نیز به طباطبایی نیز گفته ایم که برای این که حضور قدرتمندانه ای در این زمینه داشته باشیم طوری برنامه‌ریزی شود تا به اقتدار تیم‌ ‌ملی لطمه وارد نشود و شرایط مناسب تری برای تیم‌ ‌ملی فراهم شود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه‌ این نشست در پاسخ به این سوال که در سفرهای غیر ضروری بعضا روسای فدراسیون‌ها و دبیر و مدیر روابط عمومی حضور دارند که شاید سفر آنها نیازی نیست و بیشتر شبیه به مارکوپولو هستند، گفت‌: دو بحث در این جا مطرح می‌شود. گاهی حضور روسای فدراسیون‌ها برای ایجاد ارتباطات بین‌المللی در سفرها مهم است و گاهی نیز برخی از سفرها هیچ ضرورتی ندارد. برای مثال علی نژاد در فدراسیون ووشو علاوه بر این که رییس فدراسیون است، در آسیا و جهان نیز عضویت دارد و معمولا از سوی فدراسیون جهانی در سفرها حضور دارد. سیاست کلی وزارت ورزش و جوانان بر این است که مدیریتی در نحوه اعمال سفرها لحاظ شود و در شورای برون مرزی تعداد نفرات در سفرها مورد بررسی قرار می‌گیرد. معمولا در سفرهای مهم مانند مسابقات جهانی و آسیایی و اردوهایی که منجر به مسابقات می‌شود، انتظار می‌رود که روسا حضور داشته باشند، چرا که به سطح فنی آنها کمک می‌شود، اما در برخی از سفرها این اعزام‌ها لازم نیست.

او در پاسخ به سوالی درباره حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: نباید در این زمینه حساسیت بی‌خودی ایجاد کنیم تا زمینه برای حضور خانواده‌ها ایجاد شود. در حال‌ حاضر در برخی از رشته‌ها خانواده‌ها در ورزشگاه ها حضور دارند و مشکلی نیز به وجود نمی آید. اگر می‌خواهیم در آینده شرایط حضور خانواده‌ها فراهم شود باید بدون بحث و جنجال باشد. وزارت ورزش و جوانان این موضوع را دنبال می‌کند تا شرایط زیر ساختی و فرهنگی آن فراهم شود و همه باید به هم کمک کنیم تا با حفظ شئونات اسلامی این شرایط فرآهم شود.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که کولاکوویچ مرخصی چهار ماهه گرفته است و گفته است که مشکلی وجود ندارد و قبول دارید که قرارداد مربیان خارجی بسیار به نفع آنها است، گفت‌: ما باید ببینیم که چه چیزی از مربی خارجی می‌خواهیم. ما نمی‌خواستیم که مربی ملی ما در جای دیگر تعهدی داشته باشد. زمانی که با گائیچ صحبت کردیم او در مسابقات باشگاه‌های جهان حضور داشت. ما همان جا قرارداد را لغو کردیم. در همه جای دنیا نیمه اکتبر و اوایل ماه می مسابقات قاره‌ای و باشگاهی انجام می‌شود. برخی از مربیان قرارداد تیم‌ ‌ملی و باشگاهی را دارند اما برخی از مربیان مانند ولاسکو به این امر قائل نیستند. تمرینات ما از اواسط اسفند ماه شروع می‌شود و بعد از نوروز نیز کادر فنی اردوها را به صورت جدی دنبال می‌کند. ما قرارداد کلی با مربیان می‌بندیم و اجازه می‌دهیم زمانی که کاری ندارند به مرخصی بروند. کولاکوویچ نیز ۱۰۰ درصد در اختیار ایران است و اگر سمیناری باشد در آن حضور خواهد داشت. او فیلم آنالیزورهای لیگ را می‌بیند و نفراتی که به سرمربی کمک می‌کنند، نظرات خود را بیان می‌کنند.

داورزنی در نشست خبری امروز (سه‌شنبه) پیش از آغاز دهه فجر، بیان‌ کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی پس از حدود ۳۹ سال قابل مقایسه با گذشته نیست. قبل از انقلاب مجموعه بزرگی به نام آزادی ساخته شد و بعد از آن در استان‌های مختلف کشور به لحاظ امکانات ورزشی و زیر ساختی در کلانشهرهای بزرگ مراکز استانی و شهرستانی الی ماشاءالله استادیوم‌های بزرگ با ظرفیت‌های بزرگ ساخته شده است. در چندین پروژه‌ که اگر آمار کلی را در نظر بگیریم چند مکان ورزشی علی‌رغم تمام مشکلات ایجاد شد.

او در ادامه‌ افزود: به عنوان عضو کوچکی که در ورزش وجود دارد می گویم اگر نگاه کنید، خواهید دید امکاناتی که در مناطق محروم ساخته شده است، به برکت جمهوری اسلامی ایران در ورزش کشور بوده است و کارنامه قابل قبولی در توسعه زیر ساخت‌ها داشته‌ایم. برخی از مشکلات طبیعی است، اما در بحث زیر ساخت‌ها توجه کنید گاهی ثبات اقتصادی وجود داشته است و گاهی با تحریم‌ها مواجه بوده‌ایم که در نقدینگی کشور تاثیرگذار بوده است تا در ساخت و تکمیل پروژه‌ ها با مشکلات روبرو شویم. در گذشته نیز در برخی از نقاط کشور که تنها یک زمین خاکی وجود داشته است. ما ورزشگاه های بسیاری را ساخته ایم که تا قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ، گفت‌: می‌گویند ساخت ورزشگاه آزادی با این حجم در حال‌ حاضر سخت است، اما اگر نگاه کنید نقش جهان اصفهان ورزشگاه شیراز و ... ساخته شده است. درست است که وضعیت سرویس دهی آنها قابل نقد است و می‌توانیم به دنبال بهبود باشیم اما اگر بخواهیم مجموعه اتفاقات ورزشی را در طی ۳۹ سال مقایسه کنیم اصلا قابل مقایسه نیست.

او در ادامه‌ گفت‌: ما باید ببینیم چه امکانات و محدودیت‌هایی در این راه داشته‌ایم. جنگ تحمیلی و تحریم‌هایی به ما اعمال شد و در کنار این‌ها نیز موفقیت‌های ورزشی بسیاری به دست آمد که این‌ها قابل قیاس نیستند. نمی گوییم که به شرایط مطلوبی رسیده‌ایم، اما حرکت ما به سمت توسعه زیر ساخت‌ها و افزایش سرانه ورزشی کشور بوده است.

داورزنی درباره ورزش بانوان نیز ، خاطر نشان کرد: توجهی که در این دولت و در طول ۳۹ سال گذشته به توسعه زیر ساخت‌های ورزش بانوان شده است شرایطی برای درخشش آنها فراهم کرده است. کسب مدال دختر ۱۸ ساله ما در المپیک اتفاق کمی نیست و در مجموع این‌ها کارنامه قابل قبولی برای ما است و باید تلاش کنیم با آسیب شناسی بهتر در حوزه باشگاهی، زیر ساختی، ارزانتر کردن ورزش برای آحاد مردم و کمتر شدن تصدی‌گری دولت اقدامات بهتری انجام دهیم.

نظرات بینندگان