arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶

پرداخت 80 میلیارد تومان مطالبات معوق بیمه سلامت طی دو هفته گذشته

مدیرکل بیمه سلامت کردستان از پرداخت 80 میلیارد تومان مطالبات معوق بیمه سلامت کردستان طی دو هفته گذشته خبر داد و از تلاش نمایندگان استان در این راستا تقدیر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«انور اسماعیلی» امروز(10 بهمن) در نشست با اصحاب رسانه کردستان، اظهار کرد: بیمه سلامت دو رسالت مهم حمایت مالی از بیمه شدگان و نظارت کمی و کیفی بر نوع خدمات ارائه شده به بیمه شدگان را بر عهده دارد و تمام هم و غم خود را بر این دو مسئله متمرکز کرده است.

وی افزود: از جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری کردستان، با در نظر گرفتن همپوشانی یک میلیون و 150 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از خدمات آن بهره مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اینکه درب یمه سلامت 6 صندوق فعال هستند، عنوان کرد: صندوق بیمه روستایی با 600 هزار نفر عضو، بیشترین میزان عضویت را دارد و ماهانه 7 میلیارد تومان برای این صندوق در استان هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: صندوق بیمه سلامت همگانی با 370 هزار نفر عضو، صندوق کارکنان دولت با 115 هزار نفر عضو، صندوق سایر اقشار نیز با 37 هزار نفر عضو، از دیگر صندوق‌های بیمه سلامت هستند که به بیمه شدگان تحت پوشش خدمات ارائه می‌دهند.

اسماعیلی صندوق بیماران خاص را از دیگر صندوق‌های بیمه سلامت دانست و اعلام کرد: استان کردستان 2 هزار و 550 نفر بیمار سرطانی دارد که از این تعداد هزار و 750 نفر از این افراد تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 50 درصد آنها نیز بیماران ام اس هستند.

وی اعلام کرد: 113 مرکز بهداشتی- درمانی و خانه بهداشت روستایی طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان داریم که 133 پزشک خانواده و 158 ماما در این مکان‌ها به روستاییان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به طرف قرارداد بودن بیمه سلامت با 33 مرکز پیشخوان دولت، گفت: این مراکز صبح و بعدازظهر آماده خدمات دهی به بیمه شدگان بیمه سلامت هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه 530 مرکز بهداشتی درمانی با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند، اعلام کرد: این مراکز در سال 96 افزایش یافته تاثیر مثبتی در توسعه استان داشته است.

اسماعیلی از حرکت بیمه سلامت به سوی وسع سنجی در سال 97 خبر داد و افزود: بر این اساس افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، در صورتی که توان پرداخت هزینه نداشته باشند، به صورت رایگان می‌توانند از خدمات بخش خصوصی و دولتی بیمه سلامت بهره بگیرند.

وی عقب ماندن مطالبات را یکی از مشکلات بیمه سلامت دانست و از پرداخت 80 میلیارد تومان مطالبات طی دو هفته گذشته خبر داد و از تلاش نمایندگان کردستان در این راستا تقدیر و تشکر کرد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان خاطرنشان کرد: با پرداخت این میزان، مطالبات سال 95 و سه ماهه فصل بهار به طور کامل تسویه شده و داروخانه‌های طرف قرارداد استان نیز به روز هستند و مطالبه عقب مانده‌ای ندارند.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال مطالبات مراکز طرف قرارداد را تسویه کنیم تا با بدهی وارد سال 97 نشویم.

اسماعیلی همچنین در پایان یادآور شد: سال 95 بیمه سلامت در کردستان 366 میلیارد تومان در استان هزینه کرده که پیش بینی می‌شود این میزان در سال 96 به 400 میلیارد تومان برسد که تا کنون 126 میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده که 80 میلیارد تومان آن طی دو هفته گذشته انجام شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان